کد خبر : 316435
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
-

حماسه ۹ دی نمایش انسجام ملت ایران

حماسه ۹ دی نمایش انسجام ملت ایران

شاید هر روز پارچه خوارنی چون مسیح علی نژاد بیشتر می شوند و زیر پاهای قدرتهای بزرگ دم تکان دهند؛ اما در مقابل بر تعداد یاران امام زمان هر روز افزایش می یابد و امروز دهه نودی ها هم ایستاده اند.

به گزارش عصرقائم، برخی اتفاقات در تاریخ تکرار می شوند و شاید تکرار این اتفاقات محکی است تا به خود بیایم، از روزهای که  روزی که اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه گره خورد بیش از ۴ دهه می گذرد و در این مدت زخم های زیادی بر بدنه ان خورد، از زمانی که یک نهال کوچک بود تا به امروز که درختی تنومند شده است، اما این زخم ها کاری نبود، تیرهای که می توانست هر دولتی را به راحتی از پای در اورد همانطور که دنیا بارها اتفاق افتاده است، اما این تجربه برای ایران جور دیگری رقم میخورد، هر بار که زخم ها بر بدنه ان می زنند بر خلاف تصور دشمنانش بلند تر می ایستد و سرفرازتر می شود، این ماهیت زخم هاست که وقتی نکشد، آن را قوی تر می کند.

باید واقعیت را بپذیریم که ما در ایران زندگی می کنیم نه در سوئیس یا کانادا، ما در خاورمیانه هستیم، در خاور وحشت، آرامشی که کیلومترها آن طرف تر در خواب خواهند دید و برایشان رویاست ما آن را هر لحظه لمس می کنیم؛ کشور اجدادی ما مملو از ارثیه های ناب است؛ البته نمی توان منکر گرانی افسارگسیخته شد، توان مالی که این روزها کمرش خم شده است و جامعه را درگیر سونامی گرانی کرده؛ بیکاری، گرانی، تورم  مشکلاتی که این روزها شدت بیشتری یافته و خبر هر اختلاس و راندخواری زخم های جامعه را جریحه دار می کند؛ اما مبرای یک دستمال قیصریه را به آتش می کشند.

اتفاقات این چند ماه اخیر بهانه است تا بار دیگر یاد حماسه ۹ دی بیفتیم، سیل انبوهی از مشتاقان که در لباس های مختلف، از جوان، پیر، کارمند، کارافرین، نخبه و..شعار واحد داشتند، برای حفظ اعتقادات شان آمده بودند تا نشان دهند ولایت فقیه را تنها نمی گذارند آمدنشان خالصانه بود آن هم نه در یک روز تعطیل ، نه بر اساس تبلیغات ها ی رسانه ،نه برپایه ی برنامه ریزی قبلی؛ بلکه همه چیز خودجوش پیش رفته بود.

در ۹ دی ۸۸ تاریخ این روزها تکرار شده بود، کشورهای که داروهای مورد نیاز را برای مردم کشورمان دریغ می کردند و باعث درد و مرگ بسیاری از بیماران می شوند، دایه بهتر از مادر شدند. شخصیت های که همیشه به نفع خودشان استفاده می کنند؛ میلیارد ها دلار در همین چند ماه اخیر تزریق شد تا هر گونه فشار روانی به کشورمان وارد شود، اما زهی خیال باطل این مردم همان هایی هستند که انقلاب را خلق کرده اند و با این لطف کردن های پلاستیکی گول شیطان بزرگ را نخواهند خورد.

شاید هر روز پارچه خوارنی چون مسیح علی نژاد بیشتر می شوند و زیر پاهای قدرتهای بزرگ دم تکان دهند؛ اما در مقابل بر تعداد یاران امام زمان هر روز افزایش می یابد و امروز دهه نودی ها هم ایستاده اند.

تظاهراتی که با جریان های ضد انقلاب و کروهگ های منافقان همراه شد و دست مایه ی مریم رجوی ها و هم قطاران آن قرار گرفت؛ موج ایجاد می کنند در حالی که خود بازیچه دست قدرت های بزرگ هستند، مچاله شده اند با تفکراتی که تمسخر برانگیز است.

گرگ های زیادی هستند که برای تکه تکه کردن این خاک عزم شان را جزم کرده اند، دلارهای زیادی می پردازند و چه خوش خدمتی های که نمی کنند. کمپین های که توسط کانال ها و سایت های مختلف هر لحظه در حال آپ شدن هستند و زوزه کشیدن های که از انتهای جاهلیت شان بر بلند می شود.

اکبری دانشجوی ارشد علوم سیاسی می گوید: ۹ دی نشانگر، را باید عزت و سر فرازی ملت ایران در تقویم نامگذاری کرد، انقلابی که این بار از نسل سوم و چهارم  شعله ور شد آن هم  در روزهای که تمام رسانه های دنیا داشتند عقاید خود را بر اذهان القا می کردند .

وی ادامه داد: شاید باور این حجم از شور خود جوش مردمی و ممزوج شدن چند نسل در کنار هم دور از ذهن بود، اما در ۹ دی هر آنچه در اذهان باورش سخت بود، اما آفریده شد و افراد با هر طیفی و لباسی با اعتقادات مختلف اما شعاری واحد حماسه ای خلق کردند.

این کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: وقتی از ۹ دی می گوییم، باید از  انقلاب درونی انسانهایی بگوییم که امامشان را تنها نگذاشتند و در جنگ حق و باطل سکوت نکردند و لبیک گفتند بود تا عاشورایی دیگری خلق شد.

احمدیان دبیر بازنشسته از دلایل فتنه ۸۸ را همراهی آگاهانه و غیرآگاهانه عناصر داخلی با دشمنان خارجی دانست و اظهار کرد:اصرار کورکورانه بر منافع شخصی ،حزبی ،گروهی و نادیده انگاشتن منافع ملی و اهداف متعالی انقلاب اسلامی را می توان از دلایل اصلی وقوع این فتنه دانست، همان دلایلی که این روزها می بینیم و حتی سلبریتی ها و ورزشکاران ما نیز در دام آن افتادند.

وی با بیان اینکه در راهپیمایی ۹ دی در میدان انقلاب اسلامی تهران حضور داشت، تعریف کرد: این روز حماسه ای که خلق شد توانست مرهمی سازد و بیماری که نظام به دلیل فتنه ی ۸۸ بدان دچار شده بود را درمان کند، این حماسه را باید روز قرار گرفتن شور حسینی در کنار شعور حسینی عنوان کرد.

احمدی دستاورد ۹ دی را اقتدار نظام اسلامی بیان کرد و افزود: حماسه ۹ دی پس از ماه‌ها جنگ روانی سنگین تبلیغاتی و رسانه‏ای همراه با دروغ و تهمت بود که خودجوش توانست اعتماد ملت به انقلاب و مقام معظم رهبری را به نمایش بگذارد.

دانشجوی بسیجی حوادث هشت ماه پس از انتخابات ۸۸ را کارآمدی نظام ولایت فقیه برای جهانیان دانست و اظهار کرد: ظرفیت، کارآمدی و قدرت روزآمدی اندیشه ولایت فقیه در مواجهه با چالش های پیچیده و چند وجهی را ،در یک تجربه عملی و عینی نشان داد که خود بهترین پاسخ به پرسش ها و چالش های نظری در این باره بود.
زهرا سادات رضایی ادامه داد: نوع مدیریت رهبری حالت الگوپذیری دارد که می تواند به صورت یک مانیفست مدیریتی سطوح گوناگون نظام را از آن بهره مند کرد.

وی دستاوردهای ۹دی را نمایش انسجام درونی کشور خواند و خاطرنشان کرد: ایجاد شکاف بین بخش‏ها و طبقات گوناگون مردم و قرار دادن مردم رودروی یکدیگر و نظام و رهبری، از محوری‏ترین اهداف استکبار بود، اما راهپیمایی ۹دی با تنوع حضور اقشار مردم همراه و در مواضع و شعارها به نفع نظام و انقلاب نیز کاملاً یکدست و منسجم بود.

رضایی به اساسی‌ترین دلیل خصومت غرب به محوریت آمریکا اشاره کرد و گفت: نگرانی و هراس از قدرت الهام بخشی و الگوسازی نسبت به انقلاب اسلامی است، که البته وقوع بیداری اسلامی در منطقه به تاسی از انقلاب هم در همین راستا تاثیر بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: این هراس ایران را همواره در کانون دشمنی های غرب قرار داده که فتنه و حرکت آنها در عاشورا برای مبارزه با این الگو بود.

صادقی فعال رسانه ای حماسه ۹ دی را از بعد منطقه ای و بین المللی عنوان کرد: اذعان غرب به اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی، حفظ استقلال سیاسی، تحرک بخشی به بیداری اسلامی منطقه، الگو سازی برای حمایت ملی از حکومت های مردمی از آثار این حماسه ملی –اسلامی است.

وی مهم ترین زمینه های شکل گیری این حماسه را اعتقادات مذهبی خواند و بیان کرد: باورهای مردم به روحیه بیگانه ستیزی، اعتقادات مذهبی، اصل نظام جمهوری اسلامی و استقلال طلبی آنها از یک سو و مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب از سوی دیگر در شکل گیری حماسه ۹ دی نقش داشتند.

دانشجوی علوم ارتباطات با بیان مهم ترین پیام ۹ دی عنوان کرد: بصیرت و شناخت درست از دشمن است و در  میان گرد و غبار و آشوبی که فتنه گران به پا کرده اند، نه راه را گم می کنند و نه اجازه می دهند .

۹ دی لوح بر پیشانی این ملت به زیبایی خلق شد، حماسه آفریدند و خالق افتخارات زیادی در دنیاست .در روزهای که شاید بسیاری از افراد جامعه چه در خارج از کشور و چه در داخل و حتی بعضی از دلسوزان این ملت گمان می کردند اعتقادات مردم به نظام و رهبری کم رنگ شده است و رسانه های خارجی تمام تلاش شان را برای فرو پاشی احساسات اعتقادی مردم می کردند در دوئلی نابرابرانه پیروز میدان شدیم روزی که کفه ی تراوز به سمت دشمنان سنگین تر بود اعتقادات این ملت با بصیرت خود شکست سختی به این خیالبافان داد.

حماسه ۹ دی نمایش انسجام ملت ایران/فتنه ۸۸، زخمی که کاری نبود

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =