کد خبر : 316418
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
-

جوانان از پشت‌پرده اغتشاشات اخیر آگاه شوند

جوانان از پشت‌پرده اغتشاشات اخیر آگاه شوند

رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی در یادواره شهدای سورک، گفت: برخی جوان ناآگاه هستند و فکر می‌کند که دشمنان برای احقاق حق آنها حرف می‌زنند.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام محمدحسین مختاری در مراسم سی و پنجمین یادواره شهدای شهر سورک در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه در قرآن حدود ۱۵ آیه در شان مومنین فارسی زبان نازل شد، اظهار کرد: یکی از این آیه‌ها آیه ۵۴ سوره مائده است که خداوند در آن می‌فرماید اگر شما مردم حجاز از دین خدا برگردید خداوند قوم جایگزین معرفی خواهد کرد.

وی بیان کرد: خداوند درباره ویژگی این قوم می‌فرماید که خداوند آنها را دوست دارد و آنها نیز خداوند را دوست دارند، در بین خود رفتاری متواضعانه دارند و در برابر کفار سازش ناپذیر هستند، کسانی هستند که در راه خدا جهاد می‌کنند اما از هیچ نمی‌ترسند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به پیامبر گفتند این قوم چه کسانی هستند پیامبر به سلمان اشاره کرد و گفت که سلمان و قوم سلمان یعنی فارسی زبانان.

مختاری تصریح کرد: شهدای ما رابطه شان با خدا رابطه محب و محبوب بود و فاصله‌ایی بین آنها و خداوند وجود نداشت، اخلاص بر وجود مبارکشان موج می‌زد و هر کاری برای جلب رضای خدا انجام می‌دادند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور و حضور شماری از جوانان در اغتشاشات، گفت: مشکل امروز اینجا است که شناخت و معرفت به خدا نیست و ناآگاهی و جهل بر جامعه حاکم شده است، برخی از جوانان ما ناآگاه هستند و فکر می‌کند که دشمنان برای احقاق حق آنها حرف می‌زنند.

مختاری با بیان اینکه مدتی در انگلیس حضور داشتم و تحصیل کردم، افزود: در انگلیس حتی اجازه تشکیل یک انجمن برای مخالفت را نمی‌دهند و در آمریکا و انگلیس اگر قصد دستگیری فردی را داشته باشند و این فرد مقاومت کند حق شلیک دارند قبل از اینکه فرد به محکمه برسد و محاکمه شود، این دولت‌ها برای ما مدافع حقوق بشر و آزادی شدند.

رئیس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی در پایان با تاکید بر اینکه آزادی زن کار اسلام بود، بیان کرد: در کشورهای غربی زن مقام و جایگاهی ندارد و بیشتر به‌عنوان کالا به آن نگاه می‌کنند و جوان امروز ما نمی‌داند پشت پرده این شعارها چه کسی و با چه هدفی است.

جوانان از پشت‌پرده اغتشاشات اخیر آگاه شوند/زنان جایگاهی در کشورهای غربی ندارند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =