کد خبر : 316291
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
-

رایزنی تلفنی وزیران خارجه سوریه و روسیه

رایزنی تلفنی وزیران خارجه سوریه و روسیه

وزرای خارجه سوریه و روسیه طی مکالمه‌ای تلفنی ضمن بررسی روابط دوجانبه به بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از میدل ایست نیوز، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، طرفین علاوه بر مسائل مربوط به کمک‌های بشردوستانه و قطعنامه ۲۶۴۲ شورای امنیت سازمان ملل، تعدادی از تحولات در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای را بررسی کردند.

المقداد درباره مشکلات اقتصادی سوریه به دلیل اقدامات اجباری یکجانبه غرب و همچنین اشغال مستمر سرزمین‌های سوریه توسط ایالات متحده آمریکا و غارت منابع آن مانند نفت و گندم و دیگران صحبت کرد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اهمیت نقش روسیه در عرصه بین‌المللی برای مقابله با پروژه‌های هژمونی غرب که منجر به استقرار یک نظام بین‌المللی چندقطبی می‌شود، گفت که سوریه حملات غرب را علیه روسیه و همچنین تلاش‌ها برای تضعیف امنیت ملی آن کشور را محکوم می‌کند.

المقداد همچنین سیاست‌های ایالات متحده و متحدانش برای طولانی کردن جنگ در اوکراین را برای تامین منافع محدود آنها محکوم کرد.

از طرفی دیگر، لاوروف بر موضع کشورش در حمایت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و حمایت از تلاش‌های سوریه در زمینه بازگشت آوارگان تاکید کرد.

وی بر اهمیت تلاش‌های صورت گرفته برای آماده‌سازی در راستای نشست‌های کمیته مشترک روسیه و سوریه برای بحث در مورد مسائل مشترک اقتصادی و توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد.

لاوروف با ابراز قدردانی از موضع حمایتی سوریه در مواجهه این چالش‌ها، بر اصرار روسیه در ادامه تلاش‌های خود برای حفاظت از مردم دونباس تاکید کرد.

رایزنی تلفنی وزیران خارجه سوریه و روسیه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + بیست =