کد خبر : 316264
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
-

ثبت نام ۱۱۷ هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن

ثبت نام ۱۱۷ هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه سهم استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ۱۵۴ هزار واحد مسکونی است که تاکنون ۱۱۷ هزار واحد آن از سوی متقاضیان ثبت نام شده است؛ گفت: احداث پنج شهرک در مرحله تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش عصرقائم،  رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در همایش انبوه سازان استان با عنوان اینکه صنعت ساختمان سازی ۱۸ درصد از سهم اشتغال و ۲۶ درصد نقدینگی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: صنعت ساختمان موتور محرکه و بازوی توانمند دولت برای نیل به توسعه اقتصادی محسوب می شود و نقش موثری در توسعه عمرانی و جلو گیری از رکود اقتصادی دارد.

وی بابیان این که نهضت ملی مسکن مهم ترین راهبرد دولت سیزدهم است، افزود: کاهش هزینه، افزایش کیفیت ساخت و بالا رفتن سرعت در اجرای پروژه سه شاخصه لازم برای توجه به انبوه سازی می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای جزیره‌ای ساخت و ساز هزینه زا می باشد باید تبدیل به ساخت و ساز انبوه شود؛ انبوه سازان فعالیت مبتنی بر مهندسی، تدارکات و پشتیبانی ساخت و با تاکید بر فناوری نوین و مقررات ملی ساختمان دارند.

علیخانی با بیان اینکه دولت سیزدهم با همه پتانسیل خود در راستای تحقق طرح نهضت ملی مسکن گام بر می‌دارد، تصریح کرد: واگذاری زمین و تسهیل در خدمات زیربنایی و اعطای تسهیلات،‌ ارائه تخفیف در صدور پروانه و تصویب افزایش طبقات از جمله حمایت های تشویقی می باشد.

وی تاکید کرد: سهم استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ۱۵۴ هزار واحد مسکونی است که تاکنون ۱۱۷ هزار واحد آن از سوی متقاضیان ثبت نام شده است و ۲۷ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، تشریح کرد: استان مازندران برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ۱۵۴۰ هکتار زمین است که از این میزان ۷۳۰ هکتار در قالب پنج شهرک مسکونی جدید در نظر گرفته شده است که این پنج شهرک در مرحله تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

علیخانی یادآور شد: مقرر شد ۳۳۰ هکتار از اراضی باقی مانده در قالب گروه های فنی و پیمانکاری ساخته شود که از این میزان ۱۳۰ هکتار دارای پروانه و در حال ساخت می باشند و ۵۰ هکتار در مرحله تغییر کاربری و ۱۵۰ هکتار در مرحله الحاق قرار دارد.

ثبت نام ۱۱۷ هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن/ پنج شهرک در مازندران احداث می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + سیزده =