کد خبر : 316380
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
-

تا بستر سرمایه گذاری فراهم نشود مردم به هر قیمتی ارز موجود در بازار را به خانه می‌برند

تا بستر سرمایه گذاری فراهم نشود مردم به هر قیمتی ارز موجود در بازار را به خانه می‌برند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: تا زمانی که بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول مردم فراهم نشود، مردم به هر قیمتی ارز موجود در بازار را با هدف سرمایه گذاری جمع کرده و به خانه های خود می برند.

به گزارش عصرقائم، محمد حسن آصفری در گفت وگو ، با اشاره به نوسانات بازار ارز و راهکارهای مدیریت آن، بیان کرد: زمانی که موقعیت سرمایه گذاری در کشور کم می شود مردم پول خود را به حوزه‌هایی می برند که ریسک کاهش ارزش سرمایه در آن حوزه‌ها کمتر است. متاسفانه دولت برنامه خاصی برای جذب سرمایه مردم بعد از اتفاقاتی که در بازار بورس رخ داد و سرمایه مردم آب شد، نداشت.

مردم به دنبال حوزه ای برای سرمایه گذاری مطمئن هستند

وی در ادامه اظهار کرد: مردم به دنبال حوزه‌ای برای سرمایه گذاری هستند که ارزش پول آنان حفظ شده و دچار خسران نشوند. امروز مردم به حوزه ارز اعتماد کرده و سرمایه خود را به بازار ارز می برند. بایستی یک گام جدی برای جلب اعتماد مردم و ایجاد بستر لازم برای سرمایه‌گذاری از سوی مردم برداشته شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بستر مناسب سرمایه گذاری فراهم شود دیگر مردم به هر قیمتی ارز موجود در بازار را در خانه خود با هدف سرمایه گذاری جمع نخواهند کرد. حتی اگر دولت برای سپرده گذاری ارز در بانک‌ها سودی را در نظر بگیرد شاید بتوان مردم را برای سپرده گذاری ارز در بانک تشویق کرد و گامی برای مدیریت بازار ارز برداشت.

آزادسازی منابع ارزی خارجی می تواند تلاطم های بازار را بخواباند

آصفری در ادامه تاکید کرد: بانک مرکزی خیلی در حوزه ارز اقدام جدی انجام نداده است. یکی از دلایل وضعیت امروز بازار ارز، به طلب ارزی باز می گردد که ما از سایر کشورها داشته اما هنوز نتوانستیم منابع ارزی خود را از این کشورها بگیریم. آزادسازی این منابع ارزی می تواند این تلاطم و آشوبی که در بازار ارز به پا شده است را بخواباند.

وی افزود: مادامی که این اتفاقات رخ ندهد نمی‌توان خیلی امیدوار بود که قیمت ارز از شرایط امروز بیرون آمده و کاهش یابد.

تا بستر سرمایه گذاری فراهم نشود مردم به هر قیمتی ارز موجود در بازار را به خانه می‌برند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 6 =