کد خبر : 316161
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
-

کشف بیش از ۲۵۰ شیء در کشتی‌ تاریخی

کشف بیش از ۲۵۰ شیء در کشتی‌ تاریخی

باستان‌شناسان در کانادا ۲۷۵ اثر تاریخی را در بقایای یک کشتی قرن نوزدهمی کشف کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از آرت‌نت‌،‌ کاوش‌گران با بررسی کشتی «اچ‌ام‌اس اربوس»در آب‌های نزدیک منطقه «جیجوی هیون» واقع در کانادا بقایای ۲۷۵ شیء از جمله یک دفترچه چرمی را کشف کردند که ممکن از دست‌نوشته‌های خدمه کشتی‌ در آن وجود داشته باشد.

دو کشتی «اچ‌ام‌اس اربوس» و «اچ‌ام‌اس ترور» در سال ۱۸۴۵ میلادی با ۱۲۸ خدمه برای یک سفر اکتشافی به سمت شمالگان حرکت کردند. یادداشتی که از آن سال کشف شده است جرئیات شکست این سفر اکتشافی را شرح داده است. هر دو این کشتی‌ها در یخ گیرافتادند و هیچ بازمانده‌ای کشف نشد.

کشتی «اچ‌ام‌س اربوس»‌ در سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی به طور معجزه‌آسایی کشف شد و از آن زمان تاکنون باستان‌شناسان وضعیت آن را به طور منظم بررسی کرده‌اند. کشتی «اچ‌ام‌اس ترور» نیز دو سال بعد در فاصله ۷۲ کیلومتری این کشتی کشف شد.

امسال دومین فصل از کاوش‌ کشتی «اربوس» محسوب می‌شد. شنا در آب‌های شمالگان فقط در مقطع کوتاهی از سال ممکن است. در سال ۲۰۲۲، کاوش‌گران برای نخستین‌بار به کابین مسوولان کشتی وارد شدند. در جریان نخستین کاوش کشتی «اربوس» در بهار سال ۲۰۱۵ فقط تعداد کمی اثر تاریخی از جمله چند ظرف آشپزخانه کشف شد.

کشف بیش از ۲۵۰ شیء در کشتی‌ تاریخی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 9 =