کد خبر : 316149
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
-

مشق عشق علوی‌تبارها در شب وداع با لاله‌های فاطمی+تصاویر

مشق عشق علوی‌تبارها در شب وداع با لاله‌های فاطمی+تصاویر

مردم شهید پرور مازندران در روزهایی که مزین به عطر فاطمی و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، بار دیگر با استقبال پرشور در شب وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس، عشق و ارادت خود را به آرمان‌های امام راحل و شهدا نشان دادند.

به گزارش عصرقائم، آئین وداع با پیکر‌های مطهر چهارده آلاله زهرایی امشب در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) با حضور آحاد مختلف مردم ولایتمدار و محب اهل بیت (ع) در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه دوشنبه در مراسم وداع با ۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس در مصلی ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از شهدا به عنوان مظهر قدرت ایران اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: همچنین مظهر قدرت حضرت علی مرتضی (ع) حضرت فاطمه (س) بوده است.

وی با بیان اینکه وجود اگر حضرت زهرایی باشد تبدیل به حاج قاسم سلیمانی می‌شود، افزود: همه شهدا علی اکبر‌های حضرت امام راحل بودند و شهدا از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساخته‌اند و چراغ هدایت ما شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه همه مردم دلداده شهدا هستند، بر لزوم تکریم و پاسداشت مقام شهدا تاکید کرد.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: حضرت امام راحل، عارف بزرگ و انسان دانا و غنی که مرز‌های عصمت پیش رفته است شهیدان را می‌ستاید و سفارش کرده‌اند وصیت نامه شهیدان را بخوانیم و ببینیم چگونه یک شبه راه صدساله را طی کرده‌اند.

این مسئول به رمزگشایی از عظمت شهیدان اشاره کرد و گفت: شهدا در قهقهه مستانه خود عندربهم یرزقون هستند و مزار شهیدان تا ابد دارالشفای آزادگان خواهد بود و پیکرشان امیدبخش است و تشییع پیکر‌های مطهر دارای پیام است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه باید با شهدا عهد کنیم و بگوییم برآن عهدی که بستیم، هستیم، تصریح کرد: در وصیت نامه شهیدان روی حجاب تاکید شده است و همه ما برابر شهیدان مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه شهدا امروز با ما حرف دارند، بیان کرد: باید زندگینامه شهیدان را بخوانیم و باید سختی‌ها را تحمل کنیم و خباثت‌هایی نمی‌گذارد ملت ایران پیشرفت کند و به قله برسد.

حجت الاسلام قمی با تاکید براین که ما دنبال جنگ نیستیم، بلکه دنبال پیشرفت و قله‌های صعود هستیم، افزود: هر مسئولی که پایش را کج می‌گذارد و کوتاهی می‌کند حق آن است که با وی برخورد شود.

وی با اظهار اینکه مردم ما به مکتب شهدا، امام راحل و حاج قاسم سلیمانی امید بستند، گفت: عشق به شهادت طبق فرمایش حضرت امام راحل از علائم ظهور است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان اینکه نباید نسبت به جوانان کوتاهی کنیم، اذعان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دهه‌های هشتادی، هفتادی انقلاب را به اوج می‌رسانند و بسیاری از آن‌ها عاشق شهادت هستند و می‌خواهند در پیشرفت جامعه مؤثر باشند.

وی با تاکید بر آنکه صابر باشیم و مسئولان به وظایف خود را عمل کنند، یادآور شد: اگر شرایط کشور سخت است باید حضرت زهرا (س) توسل کنیم و محبوبیت شهدا به وجود آسمانی حضرت صدیقه طاهره (س) است.

به گزارش بلاغ، مراسم تشییع استانی پیکر‌های مطهر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) امروز سه شنبه ششم دی ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای ساری تا میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و پس از آن  پیکر‌های مطهر شهدای گمنام به ۱۰ شهر استان  انتقال و مراسم تشییع و تدفین طبق ستاد شهرستانی هر شهر، در مرکز آموزشی عالی ملاصدرای رامسر، نمک آبرود چالوس، مرکز آموزش عالی شهید مطهر نوشهر، دانشکده فنی و حرفه‌ای محمودآباد، پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر، دانشگاه بنت الهدی آمل، حوزه علمیه محمدیه قائم شهر، صدا و سیمای مرکز استان درساری، بوستان ولایت ساری، مجتمع فرهنگی روستای طوقدار ساری، روستای سمسکنده ساری، شهرک شهید سلیمانی ساری ، بابلکنار و بخش گتاب برگزار می‌شود.

پیکر‌های مطهر ۱۴ آلاله گمنام دوران دفاع مقدس که از دوشنبه هفته گذشته به مازندران منتقل شد تا در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با سومین سالگرد سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج «قاسم سلیمانی» در قالب دو کاروان لاله‌های زهرایی شهر‌های غرب و شرق مازندران را کربلایی کند.

مشق عشق علوی‌تبارها در شب وداع با لاله‌های فاطمی+تصاویر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =