کد خبر : 316218
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
-

جشنواره قرآن و عترت، بستری ثمربخش در کسب صلاحیت‌های معلمی

جشنواره قرآن و عترت، بستری ثمربخش در کسب صلاحیت‌های معلمی

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ضرورت تایید صلاحیت معلمی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان؛ تاکید کرد: جشنواره قرآن و عترت، جزء همیشگی کسب صلاحیت های معلمی خواهد بود و ضروری است، دانشجومعلمان مشارکت حداکثری در چنین جشنواره هایی داشته باشند.

به گزارش عصرقائم، اولین نشست ستاد عالی سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه های کشور، با حضور رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام سعید کرمی مدیر کل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی، مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی مبشری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و محمد رضا اصلاحچی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان؛ میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش؛ و نمایندگان برخی از دانشگاه ها و سازمان های کشور، در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در این جلسه، با بیان اینکه فعالیت های قرآنی همانند نخ تسبیحِ تمام فعالیت های فرهنگی دانشگاه است، تصریح کرد: اگر دانشجو معلمان در مسیر قرآن قرار بگیرند، نورقرآنی عامل هدایت آنها می شود.

وی با اشاره به ضرورت تایید صلاحیت معلمی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، تاکید کرد: جشنواره قرآن و عترت، جزء همیشگی کسب صلاحیت های معلمی خواهد بود و ضروری است، دانشجومعلمان مشارکت حداکثری در چنین جشنواره هایی داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در ادامه به بررسی شرایط روز کشور و نیز ضرورت احیای امور تربیتی در آموزش و پرورش پرداخت و افزود: امور تربیتی باید جهت گیری اصلی و قطعی در تمام فرآیندهای آموزش و پرورش داشته باشد و یکی از ارکان زنده شدن امور تربیتی، مسایل قرآنی است.

صحرایی با بیان اینکه باید هر معلم، یک مربی قرآن در مدارس باشد، بر برگزاری دوره‌های ویژه معلمان قرآنی با مولفان کتاب های درسی قرآن تاکید کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در این جلسه همچنین تقویت کانون های قرآن و عترت، نهضت حفظ قرآن و بهره گیری از برگزیدگان جشنواره های قرآنی در مدارس را ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ در پایان این جلسه، پوستر سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان که توسط علی اصغر ایمان زاده استاد هنر و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است.

جشنواره قرآن و عترت، بستری ثمربخش در کسب صلاحیت‌های معلمی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =