کد خبر : 316157
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
-

اجازه زمین‌خواری و سوءاستفاده از اراضی ملی را نمی‌دهیم

اجازه زمین‌خواری و سوءاستفاده از اراضی ملی را نمی‌دهیم

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به کاهش چشمگیر سوء استفاده از اراضی ملی طی دولت سیزدهم در استان، گفت: هم اکنون، حدود ۲ هزار واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در قالب خودمالک در استان در دست ساخت است.

به گزارش عصرقائم، سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در نشست کمیسیون امور زیربنایی مازندران با بیان اینکه، در دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته قدم‌های بسیار جدی و مطلوبی برای مقابله با زمین‌خواری و حفظ عرصه‌های ملی انجام شده است، اظهار کرد: با تلاش وافر و جدیت در اجرا مصوبات این کارگروه اجازه این پدیده شوم را در استان نخواهیم داد.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم، روند زمین‌خواری در استان افزایش چشمگیری داشت اما با اقدامات خوب انجام شده و تشکیل کارگروه ویژه مقابله با زمین‌خواری، در ماه‌های گذشته سوء استفاده از اراضی ملی در استان کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران، خاطرنشان کرد: کمبود زمین یکی از دغدغه های اساسی در استان برای اجرای این طرح است، اما با همراهی شهرداری‌ها و واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، حدود ۵۰۰ هکتار برای ساخت خانه در این طرح در حوزه شهری تامین شد.

نظری با اشاره به اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، تاکید کرد: در زمان حاضر، حدود ۲ هزار واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در قالب خودمالک در استان در دست ساخت است.

وی عنوان کرد: به دلیل کمبود زمین نمی توانیم برای ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی به صورت پراکنده در شهرهای مختلف استان در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنیم، اما برای رفع این چالش، دولت احداث شهرک های جدید در مازندران را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، با بیان اینکه دولت به طور حتم به وعده خود در بحث تولید مسکن عمل خواهد کرد و برنامه ریزی‌های خوبی در این راستا در دست اجرا است؛ تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرده و  قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود که سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

نظری تشریح کرد: طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، یادآور شد: همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است؛ در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

اجازه زمین‌خواری و سوءاستفاده از اراضی ملی را نمی‌دهیم/پیشرفت 60 درصدی دو هزار واحد خود مالک در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =