کد خبر : 316112
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
-

مرگ ناگهانی مدیرعامل یکی از کشتی‌سازی‌های بزرگ روسیه

مرگ ناگهانی مدیرعامل یکی از کشتی‌سازی‌های بزرگ روسیه

یکی از کشتی‌سازی‌های بزرگ روسیه که در ساخت زیردریایی‌های غیراتمی متخصص است، اعلام کرد که مدیرعامل این کارخانه روز شنبه پس از ۱۱ سال خدمت در این سمت به طور ناگهانی فوت کرد؛ هنوز هیچ جزئیاتی از این مرگ ناگهانی اعلام نشده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، “کشتی‌سازی آدمیرالتی” (Admiralty Shipyards) مستقر در بندر سن پترزبورگ در بیانیه‌ای مرگ “الکساندر بوزاکوف” را اعلام کرد. وی از سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان مدیرکل این کشتی سازی خدمت کرده بود.

در این بیانیه آمده است، اصلی‌ترین دستاورد وی حفظ و تقویت دفتر سفارش‌های این کشتی‌سازی برای زیردریایی‌های مدرن غیراتمی، کشتی‌های سطحی و وسایل نقلیه آب‌های عمیق بود.

خبرگزاری تاس اعلام کرد، این کشتی‌سازی زیردریایی‌های کلاس “کیلو” (Kilo) که با سوخت دیزلی کار می‌کند و قادر به پرتاب موشک‌های کروز “کالیبر” (Kalibr) است را تولید می‌کند.

مسکو در آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که از یک زیردریایی دیزلی در دریای سیاه برای حمله به اهداف نظامی اوکراین با موشک‌های کالیبر استفاده کرده است.

این کشتی‌سازی اعلام کرد، بوزکوف در سال ۱۹۸۰ میلادی فارغ‌التحصیل شد و ۴۰ سال تجربه کاری داشت و در موقع فوت در اواسط دهه ۶۰ سالگی عمرش قرار داشت.

مرگ ناگهانی مدیرعامل یکی از کشتی‌سازی‌های بزرگ روسیه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − شش =