کد خبر : 316026
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
-

سلیمی: روزانه یکصد هزار دلار ارز مسافرتی بین افراد ثروتمند توزیع می‌شود

سلیمی: روزانه یکصد هزار دلار ارز مسافرتی بین افراد ثروتمند توزیع می‌شود

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود نرخ های متعدد دلار در بازار، تاکید کرد: امروز ۷ نوع نرخ ارز در بازار است؛ در کجای دنیا شاهد این همه تنوع در قیمت دلار هستیم؟

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جریان قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت و ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در تذکری با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اساسی قانونگذاری حق مجلس و اجرا برعهده دولت است، گفت: الان ماده ۲۰ قانون احکام دائمی، وظیفه دولت را درباره نرخ ارز مشخص کرده است و سوال این است که چرا دولت محترم این قانون را اجرا کرده است؟

نماینده دلیجان و محلات افزود: در قانون بودجه امسال نرخ ارز ETS را قرار دادیم اما سوال این است که چرا دولت در این راستا عمل نکرده است؟ الان فاصله میان نرخ نیمایی و نرخی که در بازار آزاد است، همان شکافی است که در گذشته درباره نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی و نرخ ارز آزاد وجود داشت؛ در گزارش کمیسیون اقتصادی آمده که ETS اجرایی نشده است؛ موضوع ما این است که چرا دولت و بانک مرکزی قانون را اجرا نکرده است؟

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از وجود نرخ های متعدد دلار در بازار، تاکید کرد: امروز ۷ نوع نرخ ارز در بازار است؛ این از کجا آمده است؟ در کجای دنیا شاهد این همه تنوع در قیمت دلار هستیم؟

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه روزانه یکصد هزار دلار ارز مسافرتی بین افراد متمول توزیع می شود، ادامه داد: در گزارش مطرح شده ۳ میلیارد دلار ارز به سایرین ارائه شده است؛ چرا شفاف گفته نمی‌شود که این سایرین چه کسانی هستند؟

سلیمی در پایان با انتقاد از عدم اجرای قوانین و سیاستگذاری‌های ارزی توسط دولت گفت: اگر قوانین مجلس اجرایی می‌شد، امروز شاهد این وضعیت در نرخ ارز، قیمت خودرو و قیمت سکه و طلا نبودیم؛ خواهشم این است که در مواردی که به قانون عمل نشده، به قانون بازگردیم و قوانینی که در مجلس تصویب شده، مو به مو اجرا شود.

سلیمی: روزانه یکصد هزار دلار ارز مسافرتی بین افراد ثروتمند توزیع می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 8 =