کد خبر : 316001
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
-

۳۶ روز تلاش هیأتی‌ها برای حل مسائل مردم

۳۶ روز تلاش هیأتی‌ها برای حل مسائل مردم

معاون رویداد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی از آغاز دومین مرحله طرح «حماسه هیأت‌ها» به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) خبرداد و اظهار کرد: بر اساس خط سازمان تبلیغات اسلامی که امیدآفرینی و توجه به نسل جدید است، اولین مرحله رویداد حماسه هیأت در محرم امسال اجرایی شد و دومین مرحله نیز بناست در فاطمیه امسال عملیاتی شود.

به گزارش عصرقائم، رضا کریمی -معاون رویداد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی- در این خصوص اظهار کرد: بر اساس خط سازمان تبلیغات اسلامی که امیدآفرینی و توجه به نسل جدید است، اولین مرحله رویداد حماسه هیأت در محرم امسال اجرایی شد و دومین مرحله نیز بنا است در فاطمیه امسال عملیاتی شود.

وی ادامه داد: رویداد «حماسه هیأت‌ها» ۴ محور شامل؛ هدایت، حمایت، نظارت و روایت دارد. در این طرح بناست رویدادهای مردمی در کف میدان هیأت‌ها رخ می‌دهد، باتوجه به رویکرد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی که به سمت مسئله‌محوری سوق دارد، آن‌ها را هدایت، حمایت، نظارت و روایت کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه در مرحله هدایتگری رویکرد تشویق، شناسایی و ایجاد انگیزه را در دستور کار داریم تا هیأت‌ها به سمت نقاط مدنظر حرکت کنند، گفت: بعد از این مرحله بهترین‌ها در هر استان شناسایی می‌شوند و سپس از آنان حمایت خواهیم کرد. در این مرحله با آن‌ها تفاهم‌نامه‌ای بسته می‌شود و با مشخص شدن رویکردها حمایت صورت می‌گیرد.

معاون رویداد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی ادامه داد: مرحله بعدی کار ما نظارت است تا برنامه و اتفاق به بهترین شکل رقم بخورد و در نهایت هم روایت آن را در فضای رسانه‌ای کشور دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این رویداد از ۱۷ آذرماه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز آغاز شده است و تا روز میلاد آن حضرت در ۲۳ دی‌ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: بناست خروجی نهایی این طرح، رقم خوردن رویدادهای مردمی با هدف مشترک در کف میدان باشد و سپس روایت این حماسه آفرینی‌های هیأتی‌ها در عرصه‌های فرهنگی، خدمات اجتماعی و … برای مردم است.

کریمی اضافه کرد: در این رویداد بنا نیست مانند جشنواره‌ها رتبه اول و دوم داشته باشیم بلکه هدف ما باز کردن گرهی از مشکلات مردم و کشور و حل مسأله است اما رویکرد حمایتی برای اقدامات را داریم.

معاون رویداد سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه این رویداد در سراسر کشور عملیاتی می‌شود، گفت: هم‌اکنون در سراسر کشور اقدامات و طرح‌ها و برنامه‌ها آغاز شده است و در مرحله شناسایی و انتخاب برگزیده‌ها هستیم تا ان شاء الله بتوانیم حمایت‌ها را آغاز کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این رویداد در محرم امسال نیز رقم خورد و در نهایت ۳۹۰۰ رویداد مردمی در کف میدان شناسایی شد و از ۵۴ رویداد مردمی ملی حمایت شد. در این رویداد از تعدادی از اقدامات با رویکرد تسهیل‌گری حمایت شد. ۲۱۸ رویداد مردمی نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی برای مردم روایت شد.

۳۶ روز تلاش هیأتی‌ها برای حل مسائل مردم/طرح «حماسه هیأت‌ها» جشنواره نیست

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 18 =