کد خبر : 315966
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها از ترکیب دولت جدید ناخرسندند

بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها از ترکیب دولت جدید ناخرسندند

یک نظرسنجی جدید نشان داد که بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها (۵۱ درصد) از تشکیل دولت جدید ناراضی هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت خبری معا، در نظرسنجی که توسط موسسه Manu Geva به طور مشترک با ipanel انجام شد، مشخص شد؛ در گروه موافقان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان از تشکیل دولت جدید راضی و ۱۵ درصد ناخرسند هستند. در گروه مخالفان نتانیاهو نیز ۸۸ درصد ناراضی و تنها هشت درصد از تشکیل دولت جدید راضی هستند.

علاوه بر این، ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان در گروه موافقان نتانیاهو به دولت جدید امیدوارند، درصد مشابهی نسبت به این دولت نگران و ۱۲ درصد نیز بی تفاوت هستند. در میان مخالفان نتانیاهو هم ۷۲ درصد برای آینده جامعه اسرائیل در سایه این دولت نگرانند، در حالی که تنها ۱۱ درصد از رای دهندگان حامی نتانیاهو هراس دارند.

براساس این نظرسنجی، از پاسخ دهندگان سوال شد که آیا در صورت برگزاری مجدد انتخابات رای خود را تغییر خواهند داد یا خیر، ۷۸ درصد گفتند که کماکان رای قبلی را می‌دهند، ۱۱ درصد گفتند که به همان بلوک رای می‌دهند و تنها نامزد انتخاباتی خود را تغییر می‌دهند و تنها سه درصد گفتند که به بلوک مخالف رای می‌دهند.

همچنین ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از عملکرد بنی گانتس و یائیر لاپید، نامزدهای انتخابات پارلمانی در رقابت با نتانیاهو ناراضی هستند و ۲۰ درصد از آنها هم گفتند از عملکرد آن دو راضی هستند.

بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها از ترکیب دولت جدید ناخرسندند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =