کد خبر : 315819
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
-

سازوکار ایجاد رشته‌های جدید فنی

سازوکار ایجاد رشته‌های جدید فنی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه ما در رشته‌های موجود متناسب با نیاز بازار کار است، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۸۳ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این تعداد در سال‌های گذشته بی نظیر بوده است و ما چنین آماری را در کشور نداشته‌ایم.

به گزارش عصرقائم، محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو ، درباره روند ایجاد رشته‌های جدید در شاخه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اظهار کرد: رشته‌های جدید عمدتا متناسب با نیازسنجی ایجاد می‌شوند.

وی افزود: اگر تقاضایی از سوی بازار کار، صنایع و مشاغل داشته باشیم قطعا بررسی می‌کنیم، اما به صورت عام، توسعه ما در رشته‌های موجود متناسب با نیاز بازار کار است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: اگر در حال حاضر رشته‌ای را در کاردانش نداشته باشیم و قرار باشد رشته جدیدی ایجاد شود براساس  نیازسنجی و درخواست‌هایی که به دست ما می‌رسد، موارد را بررسی کرده و پس از موافقت در مجموعه معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، پیشنهادمان را به شورای عالی آموزش و پرورش جهت تصویب ارائه می‌کنیم.

کاظمی اضافه کرد: به عنوان مثال توافقی با سازمان حمل و نقل یا نیروی دریایی داریم و یا امسال با سازمان محیط زیست تفاهمی منعقد کردیم که  هرجا نیاز دارند رشته‌های مربوط ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۰۱ رشته در هنرستان‌ها داریم، آخرین آمار تحصیل دانش‌آموزان در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش را نیز اعلام و اظهار کرد: یک میلیون و ۸۳ هزار دانش‌آموز در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این تعداد در سال‌های گذشته بی نظیر بوده است و ما چنین آماری را در کشور نداشته‌ایم.

سازوکار ایجاد رشته‌های جدید فنی/ آمار هنرستانی‌ها از یک میلیون نفر گذشت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 17 =