کد خبر : 315846
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
-

ایران یکی از موضوعات اصلی نشست «گروه مشورتی راهبردی اسراییل و آمریکا»

ایران یکی از موضوعات اصلی نشست «گروه مشورتی راهبردی اسراییل و آمریکا»

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که امور داخلی ایران، نقش آن در منطقه و روابط آن با روسیه از موضوعات مورد بحث در نشستی میان مقامات ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش عصرقائم، وبگاه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری نشست «گروه مشورتی راهبردی آمریکا و اسراییل» به صورت مجازی خبر داد.
در این نشست که از سوی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برگزار شد، مقامات ارشد حوزه سیاست خارجی، دفاعی و سرویس‌های اطلاعاتی دو طرف حضور داشتند.
طبق این بیانیه، مقامات حاضر در این دیدار، تحولات قابل توجه منطقه‌ای از زمان برگزاری نشست قبلی، از جمله وضعیت فعلی ایران را بررسی کردند.
بیانیه کاخ سفید با تکرار ادعای غذب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، می‌افزاید: آن‌ها همچنین درباره روابط نظامی در حال ارتقای ایران با روسیه، از جمله انتقال تسلیحاتی که کرمیلن علیه اوکراین به کار می‌گیرد و در عوض آن، ارائه فناوری نظامی از روی روسیه به ایران گفت‌وگو کردند. این مقامات اعلام کردند که نسبت به مقابله با تهدیدات ایران در منطقه و اطمینان‌یابی از این که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، تعهد دارند.
طبق این بیانیه، در این دیدار، طیف تحریم‌هایی که اخیرا علیه ایران اعمال شد، همکاری‌ و رزمایش‌های ادامه‌دار میان نیروهای نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز مورد بحث قرار گرفت و راه‌های ارتقای امنیت رژیم اسراییل و رونق‌ اقتصادی آن در خاورمیانه ارزیابی شد.

ایران یکی از موضوعات اصلی نشست «گروه مشورتی راهبردی اسراییل و آمریکا»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 18 =