کد خبر : 315801
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با مشارکت بسیج سازندگی

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با مشارکت بسیج سازندگی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با مشارکت بسیج سازندگی برای رفع محرومیت زدایی در روستاها جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز شد و تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

به گزارش عصرقائم، اتابک جعفری در بازدید از طرحهای در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان مازندران اظهار داشت: استان مازندران استانی با ظرفیت بالای گردشگری است و باید برای تامین آب شرب این استان نگاه ویژه ای داشته باشیم در همین راستا در تامین آب شرب شهرهای گروه الف پیشرفت خوبی حاصل شده و با تامین اعتبارات لازم، مردم بسیاری از مزایای این طرح برخوردار شدند.

وی با اشاره به تکمیل تصفیه خانه آب بابل با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه گفت: این طرح مهم با ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور در دست اجراست که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در ادامه سخنانش با ابراز خرسندی از پیشرفت خوب مازندران در اجرای طرحهای آبرسانی روستایی در قالب جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب مازندران در این بخش بسیار خوب عمل کرده و از میانگین کشوری بالاتر است در همین راستا مقرر شده روستاهایی که از این طرح جا مانده اند پیگیری شوند همچنین آبرسانی به روستاهای حاشیه سدها هم از طریق خط انتقال شهرهای گروه الف پس از برآورد همکاران شرکت آبفا استان انجام شود.

جعفری در خصوص طرحهای فاضلاب مازندران نیزگفت: اقدامات مناسبی در این بخش انجام شده و با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از فاضلاب و سطح بالای آب زیرزمینی در استان مقرر شده از محل تهاتر نفت و فاینانس داخلی طرحهای فاضلاب با برنامه ریزی منسجم انجام شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در ادامه بازدیدهای خود از طرحهای آبرسانی و فاضلاب در ساری و نشست با مدیرعامل و معاونان و مدیران آبفامازندران گفت: در بحث محرومیت زدایی در روستاها با مشارکت و همدلی بسیج سازندگی، می توان گامهای مهمی در کشور برداشت.

جعفری با تاکید بر اینکه ارزش واقعی آب را باید بدانیم اظهار داشت: درهمین راستا باید به دنبال فرهنگ سازی و استفاده بهینه از آب باشیم.

وی،با اشاره به نگاه ویژه در تامین آب شرب شهرها و روستاها افزود: باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف و طرحهای اضطراری آبرسانی براساس زمانبندی پیش بینی شده، به اتمام برسد.

مدیرعامل آبفاکشور،ادامه داد: با مشارکت بسیج سازندگی برای رفع محرومیت زدایی در روستاها جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز شد و تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

جعفری تصریح کرد: با استفاده از این همدلی وانسجام می توان کارهای بزرگ دیگری را در کشور انجام داد.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته طرح جهاد آبرسانی در روستاها طی سال آینده به اتمام برسد.

در ادامه مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در تامین آب شرب مشترکین به ویژه در مناطق روستایی کم برخوردار ارائه کرد.

گفتنی است در ادامه سفر مدیرعامل آب وفاضلاب کشور به مازندران ، جعفری به همراه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران عامل آبفا و آب منطقه ای مازندران از مخزن در حال ساخت ۲۰ هزار مترمکعبی کرمانی، برداشت از کف مخزن ۲۵ هزار مترمکعبی کوی لسانی و نیز تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری بازدید کرد.

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با مشارکت بسیج سازندگی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =