کد خبر : 315765
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
-

تسریع در اجرای پروژه‌های مردمی مدرسه‌سازی با مولدسازی دارایی‌های مازاد

تسریع در اجرای پروژه‌های مردمی مدرسه‌سازی با مولدسازی دارایی‌های مازاد

رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های مردمی مدرسه‌سازی با مولدسازی دارایی‌های مازاد تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، دیدار حمیدرضا خان‌محمدی، در دیدار با حسین قربان‌زاده؛ رئیس سازمان خصوصی سازی بر آمادگی هر دو دستگاه برای تحقق مولدسازی دارایی‌های دولت با هدف سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های مدرسه‌سازی در کشور و عمل به تعهدات بخش دولتی برای تکمیل طرح‌های خیرساز سراسر کشور تأکید کرد. در این دیدار همچنین طرفین در خصوص نحوه استمرار فعالیت دو دستگاه برای تحقق مولدسازی دارایی‌های دولت در این مسیر به توافق رسیدند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این دیدار ضمن قدردانی از دولت و دبیرخانه مولدسازی، گزارشی از روند پیگیری‌های آموزش و پرورش در زمینه مولدسازی ارائه کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با نگاه ویژه‌ای که شخص وزیر به موضوع مهم مولدسازی دارایی‌های دولت دارد، اولویت‌هایی را برای بهره‌گیری از این طرح اثرگذار اقتصادی و توسعه‌ای در نظر گرفته که در این بین نخستین اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره آموزش و پرورش به ویژه مدارس مشارکتی با خیران مدرسه‌ساز است.

خان‌محمدی اظهار کرد: تلاش بر این است که با استفاده از این ظرفیت، طرح‌های نیمه‌کاره‌ای که در زمینه مدرسه‌سازی و ایجاد فضاهای آموزشی با کمک و مشارکت خیران اجرا شده و به مراحل پایانی رسیده تکمیل شود و دولت بتواند به تعهداتش در همراهی با خیران عمل کند.

وی افزود: امیدواریم با رویه‌ای که دولت سیزدهم در پیش گرفته بتوانیم همراه با خیران مدرسه‌ساز علاوه بر توسعه سرانه فضای آموزشی و ارتقاء کیفیت زیرساخت‌های تحصیلی، گامی در مسیر جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و تحقق جهاد مدرسه‌سازی با کمک احاد مردم برداریم تا مسیر برای ادامه روند مدرسه‌سازی در کشور هموارتر شود.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: مولدسازی گام بزرگی در راستای اعتمادسازی در جامعه است و تحقق آن در حوزه مدرسه‌سازی می‌تواند سبب افزایش دلگرمی خیرانی شود که عاشقانه پا به این عرصه گذاشته‌اند و زمان و انرژی و دارایی خود را صرف افزایش کیفیت آموزش در کشور کرده‌اند.

خان‌محمدی در پایان گفت: امیدواریم با تسریع و تسهیل کارها از دبیرخانه مولدسازی شاهد گشایش بیشتری در حوزه مدرسه‌سازی و رشد و تعالی مجموعه آموزش و پرورش باشیم.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، حسین قربان‌زاده، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی کشور نیز در این دیدار ضمن قدردانی از وزیر آموزش و پرورش بابت نگاه جدی و ویژه‌ای که به موضوع مولدسازی در پیش گرفته است، اظهارکرد: آموزش و پرورش نخستین دستگاهی است که داده‌های مورد نیاز را به دبیرخانه مولدسازی دارایی‌های دولت ارائه کرد. این نگرش و سرعت در عمل به برنامه‌ها نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش عزمی جدی برای تحقق مولدسازی دارایی‌ها و تبدیل این دارایی‌ها به سرمایه‌های آموزشی و تحصیلی مورد استفاده برای همه اقشار جامعه دارد.

وی افزود: امیدواریم که با استمرار این نگاه و پیگیری در آموزش و پرورش با به ثمر رسیدن اهداف مولدسازی دارایی‌های دولت در این بخش، شاهد تحول اساسی در حوزه مدرسه‌سازی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام این بخش، به ویژه پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که خیران محترم مشارکت دارند باشیم.

در این جلسه مقرر شد پس از نهایی شدن فاز نخست همکاری بین دو دستگاه، با تدابیر دبیرخانه مولدسازی دارایی‌های دولت، برنامه فازهای بعدی نیز تدوین و اجرایی شود.

تسریع در اجرای پروژه‌های مردمی مدرسه‌سازی با مولدسازی دارایی‌های مازاد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =