کد خبر : 315633
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
-

انتقاد یک نماینده از مصرف غیرعادلانه آب شرب در برخی منازل لاکچری

انتقاد یک نماینده از مصرف غیرعادلانه آب شرب در برخی منازل لاکچری

یک نماینده مجلس شورای با تاکید بر اینکه اگر منابعی که در اختیار داریم را به درستی مدیریت کنیم، با کمترین مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: برخی از مشترکان پر مصرف آب با بی‌توجهی به وضعیت منابع آبی کشور، با استفاده غیرمنطقی و غیر عادلانه از آب شرب، از این آب برای پر کردن استخر و جکوزی منازل لاکچری استفاده می‌کنند.

به گزارش عصرقائم، محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو ، درباره وضعیت منابع آبی در کشور و هشدار کارشناسان در خصوص وضعیت بحرانی آب اظهار کرد: در زمینه مدیریت منابع آب از نظر قانونی مشکل و کمبودی وجود ندارد و عمدتاً در مرحله اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شویم؛ بر همین اساس نیز معتقدم در زمینه رسیدگی‌ به وضعیت آب، ابتدا باید در حوزه مدیریت منابع آبی تجدید نظری صورت بگیرد.

وی در تشریح پیشنهاد خود افزود: مشاهده می‌کنیم زمانی که با کمبود بارش مواجهیم و کمبود منابع آبی داریم، در برخی مناطق به گونه‌ای مصرف قبل ادامه دارد که گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ در این خصوص نخستین اقدامی که وزارت نیرو باید انجام دهد، توزیع کمبود میان بهره برداران حوضه آبریز است؛ اقدامی که متاسفانه تاکنون وزارت نیرو کاستی‌هایی در اجرای داشته است.

این نماینده مجلس گفت: به طور مثال در حوزه آبی زاینده رود بالادست کمال استفاده را از منابع آب می برد اما پایین دست در قحطی آب کشاورزی و شرب به سر می‌برد در حالی که وقتی کمبود آب وجود دارد، این کمبود باید میان همه حوضه‌های آبریز توزیع شود.

نقدعلی همچنین با تاکید بر اینکه اگر منابعی که در اختیار داریم را به درستی مدیریت کنیم، با کمترین مشکل مواجه خواهیم شد، عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار داد داد «مصرف صحیح» منابع آب و مدیریت این مسأله است. برخی از مشترکان پر مصرف آب با بی‌توجهی به وضعیت منابع آبی کشور، با استفاده غیرمنطقی و غیر عادلانه از آب شرب، از این آب برای پر کردن استخر و جکوزی منازل لاکچری استفاده می‌کنند؛ یعنی در همان زمان که مناطق پائین شهر در قطعی آب به سر می‌برند، مشاهده می‌شود که استخر و جکوزی منازل لاکچری با آب شرب پر می‌شود. این موارد باید توسط وزارت نیرو مدیریت شود تا ان شاءالله از بحران موجود عبور کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر اجرای طرح‌هایی نظیر اصلاح کشت در کاهش مصرف آب کشاورزی در کشور، با بیان اینکه «این حرف غلطی است که گفته می‌شود کمترین میزان مصرف آب در کشور صرف شرب و بهداشت می‌شود» اظهار کرد: میزان آب مصرفی در شهرستان اصفهان مثال نقض این گزاره است چراکه در این شهرستان و شهرهای تابعه میزان آب مصرفی در حوزه شرب و بهداشت سالانه ۴۳۰ میلیون مترمکعب است در حالی که کل آب مصرفی کشاورزی استان اصفهان ۳۰۰ میلیون متر مکعب است؛ این یعنی از مجموع مصرف سالیان آب در استان اصفهان بیش از ۶۰ درصد در حوزه و بهداشت مصرف شده است در حوزه کلان کشور نیز مصرف آب به همین صورت است و نسبت ۸۰ درصد کشاورزی و صنعت و ۲۰ درصد شرب مصرفی که ارائه می‌شود، کاملاً غلط است.

انتقاد یک نماینده از مصرف غیرعادلانه آب شرب در برخی منازل لاکچری

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + دو =