کد خبر : 315506
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
-

صادرات ۱۰۰ تن کیوی مازندران به کشور هند

صادرات ۱۰۰ تن کیوی مازندران به کشور هند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت:۱۰۰ تن کیوی دارای شناسه یا کد QR پس از نظارت و کنترل مسوولان و کارشناسان امر از نقاط غربی و شرقی استان به کشور هند صادر شد.

به گزارش عصرقائم، عبدالرحمان زاغی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مازندران به ویژه غرب این استان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن کیوی دارد که عمده محصول قابلیت صادرات دارد و عمده خریدار این محصول کشور هند، ازبکستان و امارات و روسیه است.

وی گفت: با رایزنی‌های سازمان حفظ نباتات کشور در ماه‌های اخیر با طرف‌های هندی،۱۰ محموله در قالب ۲۰۰ تن کیوی به این کشور  صادر می‌شود.

زاغی تاکید کرد: این صادرات منوط به رعایت قوانین هندوستان شامل شناسنامه دار کردن مناطق تولید کیوی و سورتینگ استان  است.

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۰۰ تن کیوی هم همزمان امروز از استان گیلان به کشور هند صادر شد گفت: از زمان فصل برداشت کیوی تاکنون ۱۰ هزار تن کیوی از مازندران به کشور‌های روسیه، ازبکستان، امارات و قزاقستان صادر شد.

وی افزود: هرچند این مقدار صادرات در قیاس با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کمتر بود امیدوارم با از سرگیری دوباره صادرات به کشور هند که حدود ۴۰ درصد خریدار کیوی شمال ایران است شاهد رونق صادرات این محصول در منطقه باشیم.

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: هم اکنون از مجموع حدود هفت هزار و ۵۰۰ هکتار باغ کیوی در مازندران به ویژه غرب این استان در اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغ ها، تاکنون حدود ۷۰۰ هکتار در سامانه سماک برای اخذ کد QR ثبت نام شد که تاکنون ۲۳۰ هکتار محصولات تولیدشده موفق به دریافت این کد شدند.

زاغی گفت: با توجه به وضعیت موجود و همراهی باغداران در راستای طرح شناسنامه دار کردن باغ‌ها می‌توان پیش بینی کرد امسال حدود ۳۰ هزار تن کیوی در صورت رفع محدودیت‌ها و از سرگیری صادرات به کشور هند صادر شود.

صادرات 100 تن کیوی مازندران به کشور هند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 10 =