کد خبر : 315524
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
-

تکمیل مدارس نیمه کاره در اولویت آموزش و پرورش

تکمیل مدارس نیمه کاره در اولویت آموزش و پرورش

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: حمایت از مشارکت‌های مردمی و همراهی با خیران در مدرسه‌سازی می‌تواند موجب تقویت جریان مدرسه‌سازی و تبدیل این جریان به جهاد مدرسه‌سازی شود و جهاد سازندگی را در این عرصه مهم فرهنگی احیاء کند.

به گزارش عصرقائم، حمیدرضا خان محمدی در جلسه شورای معاونان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: نگاه اولویت‌دار ما در فصل جدید فعالیت‌های این سازمان تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره به ویژه پروژه‌های مشارکتی با خیران است تا با سرعت بیشتری بتوانیم زیرساخت‌های آموزشی کشور را تقویت کنیم و فضا برای افزایش حضور خیران و مشارکت‌های مردمی در این عرصه بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: تلاش بر این است که در راهبردهای این سازمان، مدرسه‌سازی با مشارکت مردم و خیران به یک سرفصل برجسته و مهم تبدیل شود تا به نقطه ای برسیم که جهاد سازندگی در جهاد مدرسه‌سازی احیاء شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جهاد مدرسه‌سازی صرفا به معنای ساخت کلاس درس نیست، بلکه مجموعه‌ای از اقدامات مرتبط با حوزه آموزش است که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از نکات حائز اهمیت این است که در فرآیند مدرسه‌سازی بتوانیم تغییر مسیرهای ضروری و مورد نیاز را اعمال کنیم و از ساخت مدارس مجزا و امکان مجزای محلی با مشارکت عوامل مؤثر منطقه‌ای و محلی به ایجاد کانون‌های آموزشی و فرهنگی برسیم، مثلا در کنار مسجد، مدرسه، درمانگاه، فضای ورزشی و… پیش بینی شود.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: رسیدن به مجتمع‌های ترکیبی آموزشی از فضاهای تفکیکی یکی از راهبردهای اولویت‌دار در این فرآیند است. یعنی در مسیری پیش برویم که به جای ایجاد فضاهای متعدد و مجزای فرهنگی و آموزشی، مجتمع‌هایی ایجاد شود که به صورت متمرکز زیرساخت‌ها و امکانات یادگیری را داشته باشد. حتی از توجه به اقتصاد مدارس نیز نباید غافل شد.

خان‌محمدی افزود: این که در امر مدرسه‌سازی با مشارکت عوامل مؤثر منطقه‌ای و محلی از ساخت مدارس مجزا به ایجاد کانون‌های آموزشی و فرهنگی برسیم یک ضرورت است. یعنی مجموعه‌های کانون فرهنگی در محله‌ها داشته باشیم که خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و هنری در آن ارائه شود. تحقق این هدف ایجاد ارتباط سازنده بین مدارس با محله و هویت‌دار کردن مدارس است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به آموزش سواد رسانه‌ای و همچنین مد نظر داشتن جهاد تبیین طبق منویات رهبر انقلاب، اظهار کرد: اهمیت مدیریت فضای مجازی بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته که یکی از الزامات تحقق این موضوع، توجه ویژه به سواد رسانه در مدارس است. این یک ضرورت است که در جهاد مدرسه‌سازی حتی به این مسائل نیز توجه شود تا از فضای مجازی آلوده موجود به فضای مجازی پاک برسیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: لازم است که در مدرسه‌سازی به موازات تلاش برای تأمین اعتبارات دولتی و ساخت مدارس توسط پیمانکاران، برای تقویت فعالیت گروه‌های مشارکتی و جهادی نیز برنامه‌ریزی کنیم تا همه افرادی که با نگرش جهادی و اندیشه انقلابی و بسیجی مایل به همکاری با سازمان برای مدرسه‌سازی هستند بتوانند در این مسیر گام بردارند.

 تکمیل مدارس نیمه کاره در اولویت آموزش و پرورش
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + یازده =