کد خبر : 315411
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
-

لندن: بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرده‌ایم

لندن: بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرده‌ایم

وزیر امورخارجه انگلیس با اشاره به اقدامات خصمانه دولت این کشور درقبال ایران طی سه ماه‌ گذشته یادآور شد که لندن در طول این مدت بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

به گزارش عصرقائم، جیمز کِلورلی وزیر امورخارجه انگایس در پیامی توئیتری اقدامات خصمانه کشورش طی ماهای گذشته علیه ایران را برشمرد و آن را با فوت خانم مهسا امینی مرتبط دانست.

وی نوشت: سه ماه پیش در چنین روزی مهسا امینی پس از بازداشت توسط ‘پلیس اخلاق’ ایران درگذشت. از آن زمان تاکنون ما بیش از ۴۰ مقام ایرانی را تحریم کرده‌ایم.

وزیر امورخارجه انگلیس ادامه داد: درمجموع،‌ ما بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد، از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌طور کامل تحریم کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، مقامات غربی و آمریکایی از زمان بروز ناآرامی‌هایی در ایران در پی درگذشت مهسا امینی به بهانه حمایت از مردم کشورمان تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای ایرانی وضع کرده و مدعی‌اند که با این کار قصد پشتیبانی از آنچه اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران عنوان می‌کنند را دارند.

این در حالی است که آنها با اقدامات مداخله‌جویانه خود در امور داخلی ایران طی سه ماه گذشته تلاش کرده‌اند به ناآرامی‌ها در کشورمان دامن بزنند و آشکارا اعلام کرده‌اند که از اغتشاشات در ایران حمایت می‌کنند.

پاسخ مقامات ایران همواره به این اقدامات مداخلانه‌جویانه این بوده است که ایران قوی‌تر و استوارتر از آن بوده که با تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات پوچ شما تسلیم شود و اکنون نیز سربلندتر از آن است که با مداخلات و اظهار شگفتی‌های سیاستمداری خسته از سال‌ها اقدام بی نتیجه علیه ایران، اراده‌اش متزلزل شود.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه “این‌گونه مداخله‌جویی‌ها هرگز ما را متعجب نمی‌کند” تاکید دارند: عادت شما ماهی گرفتن از آب‌های گل آلود است. اما یادتان باشد، اینجا ایران است؛ سرزمین مردان و زنان سرفراز. در خانه خویش، با هم گفت‌وگو می‌کنیم، با هم کار می‌کنیم، با هم برای ترمیم زخم‌های کوچک و بزرگ ایران خواهیم کوشید، با هم برای استقلال ایران خواهیم ایستاد و صدالبته شکست دیگری بر انبوه شکست‌هایتان افزوده خواهد شد.

لندن: بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرده‌ایم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 9 =