کد خبر : 315336
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

طرح همگام با بسیج کشاورزی، این بار برای پشتیبانی تولید

طرح همگام با بسیج کشاورزی، این بار برای پشتیبانی تولید

رئیس جامعه بسیج کشاورزی با اشاره به اینکه به زودی پشتیبانی تولید به طرح همگام با بسیج کشاورزی افزوده می‌شود گفت: این برنامه شامل تولید آب، آبخیزداری، آبخوانداری و کمک به مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی است.

به گزارش عصرقائم، جهانسوز  رئیس جامعه بسیج کشاورزی گفت: مرحله اول اجرای طرح همگام با بسیج کشاورزی افزایش تولید محصولات کشاورزی بوده است. به زودی پشتیبانی تولید به طرح همگام با بسیج کشاورزی افزوده می‌شود.

وی افزود : پشتيباني توليد شامل آبخیزداری، آبخوانداری ، تولید آب و کمک به مصرف بهینه آب کشاورزان است  که در  طرح همگام با بسیج کشاورزی اجرا مي شود .

در طرح بسیج همگام با کشاورز، مهمندسین بسیج کشاورزی ومربیان جهش تولید با برگزاری کلاس‌های کشاورزی و کارگروه‌های علمی در روستاها، کشاوزان را آموزش می‌دهند و کشاورزانی که در این دوره‌ها شرکت کرده اند می‌گویند این دوره‌ها باعث افزایش بهره وری آن‌ها در تولید محصولات کشاورزی شده است.

در این طرح مربیان کشاورزی همه اطلاعات جغرافیایی منطقه را شامل شناسانه محصول، شناسانه روستا و هسته‌ای علمی روستا را شناسایی ودر سامانه امنیت غذایی ثبت می‌کند که همه اطلاعات قابل رصد است.

رئیس جامعه بسیج کشاورزی می‌گوید: در ۷ سال آینده سطح پوشش بیشتر عرصه‌های کشاورزی کشور یعنی چیزی حدود ۱۰ میلیون هکتار را در بر خواهد گرفت و ۳۰ هزار کارشناس نیز مجری این طرح خواهند بود.

طرح همگام با بسیج کشاورزی، این بار برای پشتیبانی تولید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =