کد خبر : 315293
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
-

بزرگ‌ترین مشکل مردم آمریکا، حکومت آمریکاست

بزرگ‌ترین مشکل مردم آمریکا، حکومت آمریکاست

نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همچنان و برای هفتمین بار در ده سال اخیر تاکید دارند که مهم‌ترین معضل کشورشان، حکومت و حاکمان هستند و احتمالا با تکرار چندباره این موضوع ناامیدی خود از اصلاح امور را بیان می‌کنند.

به گزارش عصرقائم، برای هفتمین سال در یک دهه گذشته، آمریکایی‌ها عملکرد دولت را به عنوان مشکل اصلی کشورشان در سال ۲۰۲۲ یاد می‌کنند. براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها‌، ۱۹ درصد از جامعه آماری آمریکایی، به ۱۱ مورد مشترک که باعث مصیبت و رنج آنان شده، اشاره می‌کنند. هزینه‌های بالای زندگی با تورمی معادل ۱۶ درصد، بحران پناهجویی از هم گسیختگی اجتماعی داخلی، همه‌گیری ویروس کرونا، رفتار نژادپرستانه، افزایش آمار مربوط به جرم‌وجنایت هر کدام به طور متوسط ۴ تا ۶ درصد از موارد نارضایتی از عملکرد صاحبان قدرت در سال ۲۰۲۲ را شکل می‌دهند.

بر اساس این نظرسنجی که متصدی آن موسسه «گالوپ» است، افرادی که در زمره جمهوری‌خواهی قرار دارند بیشتر از دموکرات‌ها و مستقل‌ها، دولت را به عنوان مهم‌ترین مشکل آمریکا در سال ۲۰۲۲ مطرح می‌کنند. علاوه‌بر این، جمهوری خواهان بیش از دموکرات‌ها از مشکلات اقتصادی نظیر تورم و رکود بیم دارند و این معضل فعلی را بیشتر از سایر گروه‌های سیاسی از چشم دولت می‌بینند.
دولت آمریکا تنها یک بار در پنج سال گذشته موفق شد تا از نگاه مردم در صدر لیست مشکلات کشور قرار نداشته باشد. درست در سال ۲۰۲۰، که به لطف شیوع ویروس کرونا در جایگاه دوم قرار گرفت و رتبه اول را به این ویروس واگذار کرد. «حکومت» در آمریکا مهم‌ترین عامل نارضایتی نزد مردم آمریکا است که طیف وسیعی از نهادها و جایگاه‌ها را همچون شخص رئیس‌جمهور، کنگره، سیاست‌های حزبی شامل می‌شود. نارضایتی آمریکایی‌ها از دولت حاکم از سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از موضوعات اصلی پیش روی نظام سیاسی اجتماعی این کشور قرار گرفت و با توجه به تکرار هفت باره آن، ظاهرا آمریکایی‌ها دیگر امیدی به اصلاح رویه ندارند. در بازه بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، مسئله اقتصاد بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی آمریکا نام گرفت. و همچنین معضل بیکاری بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ بیش از پیش به چشم آمد. پیش از آن هم تروریست و جنگ آمریکا در عراق و افغانستان بیشتر مورد توجه مردم بود.
با افزایش قیمت‌ها و جدی شدن مسئله تورم در آمریکا، بنظر می‌رسد نارضایتی‌ها در سال آینده از این هم بیشتر شود. اقتصاددانان آمریکایی می‌گویند که تورم همراه با رکود در آمریکا طی ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. بنا بر یک نظرسنجی که به تازگی نتایج آن منتشر شده، آمریکایی‌ها عمدتا باور دارند که وضعیت اقتصادی در کشورشان برای سال آینده میلادی هم بهبود پیدا نخواهد کرد. مخصوصا به این دلیل که به اعتراف خود دموکرات‌ها، بایدن برنامه مشخصی برای خروج از بحران اقتصادی ندارد.

بزرگ‌ترین مشکل مردم آمریکا،  حکومت آمریکاست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 4 =