کد خبر : 315348
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
-

«آزمایش» باعث ایجاد پلی میان پژوهش تا بازار است

«آزمایش» باعث ایجاد پلی میان پژوهش تا بازار است

بحث بهره‌مندی از آزمایش‌ها و آنالیزهای کارآمد تا رسیدن به نتیجه مطلوب در یک پژوهش، جزو اولویت‌های اصلی و راهبردی در توسعه فناوری، تولید محصول دانش‌بنیان و فناور است. خدمات آزمایشگاهی باید پشتیبانی کننده درخواست‌های محققین به خصوص در مورد پروژه‌های محصول محور باشد و پلی بین تحقیقات اولیه آزمایشگاهی و کارآزمایی‌های بالینی و مطالعات حیوانی احتمالی تا حمایت کننده تولید محصول نهایی باشد.

به گزارش عصرقائم، هادی پورجعفر مدیر آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز گفت: باید توجه داشت که ایجاد پلی میان پژوهش تا بازار به ویژه در صنایع و فناوری‌های نوظهور و پیشرفته، مستلزم آزمایش‌های دقیق، کیفی و کارآمد است که زمینه را برای حصول نتیجه صحیح و دقیق از یک آنالیز، ارائه دستاوردی اثربخش از یک پژوهش و در نهایت، تولید محصول استاندارد و رقابتی ممکن می‌سازد.

پورجعفر افزود: در مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز تلاش کردیم تا این خدمات را به شکلی ارائه دهیم که برطرف کننده و پاسخ‌گوی نیازهای دانشگاهیان، پژوهشگران، صاحبان ایده و محصول باشد.

وی گفت: در این مجموعه تحقیقاتی، آنالیز میکروبی مواد غذایی، طراحی کشت و شناسایی و جداسازی پروبیوتیک‌ها، انجام تست‌های PCR انجام می‌شود. همچنین آزمایش‌ها در حوزه‌هایی چون نانوفناوری، گیاهان دارویی و فرمولاسیون ترکیبات غذایی و مکمل غذایی پروبیوتیکی، پری بیوتیکی، سین بیوتیکی زمینه را برای توسعه پژوهش‌ها و ارتقای محصولات فراهم کرده است. به عنوان نمونه می‌توان به جداسازی و شناسایی پروبیوتیک‌های بومی و همچنین جداسازی و تلخیص نانوسلولز باکتریایی از پروژه‌های پژوهشی این مرکز اشاره کرد.

مدیر آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز خاطرنشان کرد: آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، یکی دیگر از ضرورت‌هایی است که ناظر به آن، تلاش کردیم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، ضمن ارتقای توانمندی پژوهشگران و دانشجویان، به تحقق آزمایش‌های کیفی و کارآمد کمک کنیم.

پورجعفر گفت: در آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز دوره آشنایی با میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک، نحوه شناسایی و جداسازی و طراحی محیط‌های کشت پروبیوتیک‌ها، با تدریس استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز و همکاری اساتید دانشگاه تهران برگزار می‌شود. مخاطبین این دوره، دانشجویان، اعضای هیات علمی و سایر محققین داخل و خارج دانشگاهی هستند.

وی افزود: در مجموع نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته‌ای که با تکیه به آموزش‌های کارآمد، بتواند به بهترین نحو، از تجهیزات و زیرساخت‌های آزمایشگاهی بهره ببرد و آزمون‌ها را مبتنی بر استانداردهای روزآمد، به سرانجام برساند، می‌تواند نقشی انکارناپذیر و مؤثر در توسعه پژوهش‌ها داشته باشد. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با حمایت از تجهیز مراکز آزمایشگاهی-پژوهشی و تحقیقاتی و نیز توسعه فرهنگ شبکه‌سازی توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، می‌تواند باعث رونق محصولات دانش‌بنیان و فناورانه باشد.

«آزمایش» باعث ایجاد پلی میان پژوهش تا بازار است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 12 =