کد خبر : 315105
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
-

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس اشتغال فارغ‌التحصیلان اعلام شد

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس اشتغال فارغ‌التحصیلان اعلام شد

نظام رتبه‌بندی “تایمز” دانشگاه‌های جهان را بر اساس میزان اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان آنها در سال ۲۰۲۲ میلادی رتبه‌بندی کرد.

به گزارش عصرقائم، رفتن به دانشگاه چیزی فراتر از آماده‌سازی برای شغل‌یابی است. اما انتخاب دانشگاهی مناسب می‌تواند چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار را بهبود بخشد.

بر این اساس و با توجه به اهمیت این موضوع، موسسه رتبه بندی تایمز هایر اجوکیشن، هرساله رتبه دانشگاه ها بر اساس میزان اشتغال فارغ التحصیلان خود را منتشر می کند. به تازگی، رتبه‌بندی ۲۰۲۲ دانشگاه‌های جهان برای تربیت فارغ‌التحصیلانی که قابلیت اشتغال در بازار کار را دارند،‌ توسط نظام تایمز منتشر شده است.

این رتبه‌بندی جهانی نشان می‌دهد که کدام دانشگاه‌ها برای استخدام فارغ‌التحصیلان خود در شرکت‌های برتر، تلاش بیشتری می‌کنند.

۲۵۰ دانشگاه این رتبه بندی، در ۴۴ کشور دنیا قرار دارند.در برخی کشورها، مسئله شغل فارغ التحصیلان دانشگاهی آسان نیست، اما در کشورهای اروپایی مانند فرانسه، سوئیس و آلمان، تجربه حرفه ای در برنامه های تحصیلی گنجانده شده است.

فرانسه، آلمان و چین به همراه انگلیس و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که بهترین نماینده را در رتبه بندی اشتغال پذیری خود دارند.

سنگاپور، ژاپن و انگلیس هر کدام یک دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر دارند و دانشگاه های ژاپن و کانادا نیز در این رتبه بندی در رده های بالا ظاهر شده اند.

دانشگاه آکسفورد (انگلیس)، دانشگاه توکیو (ژاپن)، دانشگاه ملی سنگاپور (سنگاپور)، دانشگاه پرینستون (آمریکا) و دانشگاه ییل (آمریکا) در جایگاه های ۵ تا  ۱۰ قرار دارند.

۱- موسسه فناوری ماساچوست(ام آی تی)
دانشگاه “ام آی تی”(MIT) علاوه بر اینکه در جهان همواره یک دانشگاه پیشرو است، برنامه های ارتقای شغلی زیادی را برای دانشجویان، مدیران صنعت و عموم مردم ارائه می دهد.

بسیاری از شرکت‌ها مشارکت قابل توجهی با دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه ام آی تی دارند که اغلب چندین سال طول می‌کشد.

دانشجویان، اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان MIT نقش کلیدی در نوآوری های کارآفرینی، از جمله توسعه شبکه های کامپیوتری پیشرفته، تامین امنیت معاملات سرمایه گذاری خطرپذیر و پیشبردزیست فناوری ایفا می کنند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس اشتغال فارغ‌التحصیلان اعلام شد

۲- موسسه فناوری کالیفرنیا(Caltech)
جای تعجب نیست که موسسه فناوری کالیفرنیا – که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان شناخته می شود، در بین کارفرمایان بین المللی نیز یک دانشگاه مورد علاقه است. دانشجویان آن بر اساس علاقه و مهارت های قوی خود در ریاضیات، علوم و مهندسی پذیرش می شوند.

دانشجویان “Caltech” نه تنها اصول اولیه را در طیف وسیعی از موضوعات علوم و مهندسی یاد می‌گیرند، بلکه با نوآورانه‌ترین ابزارها برای رسیدگی به برخی از چالش‌های مهم جامعه نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمعیت دانشجویی موسسه فناوری کالیفرنیا در مقایسه با سایر دانشگاه ها بسیار اندک است و یکی از کوچک‌ترین دانشگاه های جهان، با بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی کارشناسی و ۱۲۰۰ فارغ‌التحصیل است. این جمعیت کم باعث ایجاد روابط خوب میان اساتید و کارکنان و دانشجویان آن می شود.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس اشتغال فارغ‌التحصیلان اعلام شد

۳- دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد قدیمی ترین و مسلماً معتبرترین دانشگاه در آمریکا است که به پذیرش و تربیت دانشجویان بسیار موفق شهرت دارد.
بیش از ۳۰ رئیس دولت در هاروارد تحصیل کرده اند و این دانشگاه همچنین ۳۸ برنده جایزه نوبل و ۴۸ برنده جایزه پولیتزر(جایزه ای در رشته های روزنامه نگاری، ادبیات و موسیقی) را در میان فارغ التحصیلان خود دارد.

همچنین مانند بسیاری از مؤسسات مورد علاقه کارفرمایان، هاروارد سابقه طولانی در تحقیقات و نوآوری های پیشگامانه دارد.

بسیاری از دانشجویان هاروارد در حین تحصیل فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ای را انجام می‌دهند، از ورزش گرفته تا تلاش‌های کارآفرینی، که آنها را به مهارت‌های ضروری برای موفقیت مجهز می‌کند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس اشتغال فارغ‌التحصیلان اعلام شد

۴. دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج یکی از بهترین و نخبه پرورترین دانشگاه های جهان است و تاریخچه آن به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد.

اکنون، فارغ‌التحصیلان آن در سطح جهانی مورد توجه قرار می‌گیرند، به‌ویژه برای دانش تخصصی‌شان، که در نتیجه درس های خصوصی است که منحصر به دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج است.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس اشتغال فارغ‌التحصیلان اعلام شد

۵. دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا، درست در کنار دره سیلیکون واقع شده است. در مجموع، شرکت‌هایی که توسط شرکت‌های وابسته و فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد تأسیس شده‌اند، بیش از ۲.۷ تریلیون دلار درآمد سالانه دارند که دهمین اقتصاد بزرگ جهان را تشکیل می دهند. این شرکت ها عبارتند از گوگل، نایک، نتفلیکس، هیولت پاکارد، سان مایکروسیستمز، اینستاگرام و چارلز شواب.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس اشتغال فارغ‌التحصیلان اعلام شد

 

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس اشتغال فارغ‌التحصیلان اعلام شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =