کد خبر : 315162
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
-

تکمیل زنجیره انجام پژوهش تاتولید فناوری درجهاددانشگاهی

تکمیل زنجیره انجام پژوهش تاتولید فناوری درجهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی هم‌زمان با آغاز هفته پژوهش و برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار کشور با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی گفت: جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که زنجیره کامل پژوهش تا تولید فناوری را به سرانجام رسانده است.

به گزارش عصرقائم، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در حاشیه بازدید از دستاوردهای این نهاد در نمایشگاه فوق تاکید کرد: جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که زنجیره کامل انجام پژوهش تا تولید فناوری را به سرانجام رسانده است.

وی بابیان اینکه پروژه‌های پژوهشی زیادی سالانه با توجه به نیاز جامعه در جهاددانشگاهی انجام می‌شود گفت: فقط نتایج برخی از این پژوهش‌های شاخص در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی در این نمایشگاه به نمایش درآمدهاست.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اهمیت داشتن پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در کنار پروژه‌های فناورانه گفت: با معرفی صحیح دستاوردها باید در کنار بازار داخلی به بازارهای بین‌المللی نیز ورود کنیم.

دکتر مسلمی نائینی همچنین با اشاره به حضور سازمان تجاری‌سازی فناوری و پارک‌های علم و فناوری زیرمجموعه جهاددانشگاهی در نمایشگاه فن بازار گفت: تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی اهمیت بسیاری دارد و امیدوارم معرفی دستاوردها در چنین نمایشگاه‌هایی گامی در مسیر آشنایی بیشتر با دستاوردهای این نهاد و تجاری‌سازی آنها باشد.

معرفی مهم‌ترین دستاوردهای پژوهش فناوری جهاددانشگاهی

گفتنی است امسال در غرفه جهاددانشگاهی در بیست و سومین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار کشور ۱۶ پروژه و حوزه تخصصی جهاددانشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرارگرفته است.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به مته‌های دندانه‌ای و الماسه بدنه ماتریکسی؛ فرآورش نفت خام؛ نمک‌زدایی از نفت خام به روش الکترواستاتیک؛ مواد شیمیایی پرمصرف صنعت نفت؛ الکتروپمپ‌های برقی درون‌چاهی نفت؛ لوله مغزی سیار و کلاف؛ بازوی بارگیری نفت خام؛ سیستم رانش و سامانه کنترل و نظارت قطار مترو؛ سیستم کنترل دور الکتروموتورهای ولتاژ متوسط؛ فرمولاسیون و تولید آفت‌کش‌های گیاهی برای کنترل آفات  گلخانه‌ای سبزی و صیفی؛ تولید جنین منجمد از نژاد گاوهای شیری و گوشتی با خصوصیات برتر ژنتیکی؛ تولید چهار نوع بذر هیبرید سبزی و صیفی؛ شبکه ملی درمان ناباروری جهاددانشگاهی؛ شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان؛ مراکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته پزشکی و فعالیت‌های دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر در حوزه‌های تعارض منافع، مسایل اجتماعی، اسکان غیررسمی اشاره کرد.

حضور پر رنگ پارک‌های علم و فناوری و سازمان تجاری‌سازی فناوری این نهاد

در زمینه تجاری‌سازی نیز سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاددانش بنیان جهاددانشگاهی بالغ‌بر ۲۵ دستاورد مراکز رشد و شرکت‌های وابسته به این نهاد را معرفی کرده است.

همچنین سه پارک علم و فناوری زیرمجموعه این نهاد (پارک علم و فناوری کرمانشاه؛ پارک علم و فناوری البرز و پارک ملی علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی) حضور فعالی در نمایشگاه دارند و پیش‌بینی‌شده تا در کنار معرفی دستاوردها جلسات بازاریابی( B2B ) با حضور سرمایه‌گذاران در نمایشگاه برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،هم‌زمان با آغاز هفته پژوهش، دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت و بیست و سومین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن بازار کشور با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی شنبه  ۱۹ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

علاقه‌مندان جهت بازدید از غرفه‌های جهاددانشگاهی در این نمایشگاه می‌توانند تا روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۶ به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن‌های ۵ و ۶ مراجعه کنند.

تکمیل زنجیره انجام پژوهش تاتولید فناوری درجهاددانشگاهی/برنامه‌ریزی برای ورود به بازار بین‌الملل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + یک =