کد خبر : 314916
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
-

وزیر خارجه پاکستان: با کابل درمورد گروه‌های تروریستی صحبت می‌کنیم

وزیر خارجه پاکستان: با کابل درمورد گروه‌های تروریستی صحبت می‌کنیم

وزیر خارجه پاکستان گفته که انتظار دارد با مقام‌های موقت در افغانستان به منظور رسیدگی به چالش‌های ایجاد شده از سوی گروه‌های تروریستی همکاری کند.

به گزارش عصرقائم، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره و در واکنش به سوال مطرح شده درباره تحریک طالبان پاکستان؛ نارضایتی درباره فعالیت‌های این گروه را مطرح کرد و ادامه داد: این گروه نگران کننده است. قطعا آنها در یک‌سری حملات خشونت آمیز در گذشته دست داشتند.

وی همچنین گفت: متاسفانه حملات تروریستی هنوز هم در جریان هستند و ما از افغانستان و مقام‌های موقت در این کشور انتظار داریم تا به چالش‌های ناشی از گروه‌های تروریستی رسیدگی کنند.

اما کابل اعلام کرده که تحریک طالبان پاکستان یک مسأله داخلی پاکستان است و تهدیدی از سوی خاک افغانستان برای دیگر کشورها به شمار نمی‌رود.

بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت کابل گفت: افغانستان به تعهدش درباره روابط خوب با همه کشورها به ویژه همسایگانش پایبند است. ما امنیت را برای خود و دیگر کشورهای همسایه مهم می‌دانیم.

اخیرا، افغانستان چندین دور مذاکره بین تحریک طالبان پاکستان و هیاتی از دولت اسلام آباد را میانجی‌گری کرده که به توافق آتش‌بس بین دو طرف منجر شده است.

ماه گذشته میلادی نیز تحریک طالبان پاکستان توافق آتش‌بس با دولت اسلام آباد را پایان داد.

وزیر خارجه پاکستان: با کابل درمورد گروه‌های تروریستی صحبت می‌کنیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =