کد خبر : 314810
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

نتایج بررسی هر برنامه‌ توسط ده آنتی‌ویروس معتبر به کاربران بازار اعلام می‌شود

نتایج بررسی هر برنامه‌ توسط ده آنتی‌ویروس معتبر به کاربران بازار اعلام می‌شود

کاربران بازار از این پس می‌توانند پیش از نصب هر برنامه یا بازی ایرانی، نتایج بررسی امنیت آن را توسط ده آنتی‌ویروس جهانی ببینند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از کافه بازار، در تازه‌ترین نسخه‌ی بازار، گزارش بررسی امنیتی ده آنتی‌ویروس بازار به صفحه «جزییات» هر برنامه و بازی اضافه شده است. با این قابلیت، نتایج بررسی سلامت‌سنجی هر برنامه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا با اطمینان بیشتری اقدام به دانلود و نصب کند. برای استفاده از این امکان، کاربران می‌توانند نسخه‌ی بازار روی گوشی خود را به‌روز رسانی کنند.

محمد تکلو، مدیر فنی ‌بازار، می‌گوید: «برنامه‌ها و بازی‌ها، بدون گزارش سلامت توسط آنتی‌ویروس‌ها، اجازه انتشار نمی‌گیرند. کاربران می‌توانند پیش از نصب، نتیجه‌ی بررسی ده آنتی‌ویروس‌ از جمله مکافی، کسپرسکی، گوگل‌پلی‌پروتکت، Eset و سیمانتک را ببینند. مهم‌ترین کارکرد آنتی‌ویروس‌ها شناسایی رفتار مخرب در برنامه‌ها و بازی‌هاست.»

براساس اعلام بازار، FSecure، ClamAv، Comodo، ZonerMobileSecurity و PadvishAv از دیگر آنتی‌ویروس‌هایی‌اند که گزارش بررسی آنها درباره هر اپلیکیشن در بازار منتشر می‌شود و در کنار یکدیگر گزارشی جامع در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

علاوه بر گزارش ده آنتی ویروس، سپر امنیت بازار نیز به بررسی‌های دوره‌ای خود ادامه خواهد داد و در صورت رصد هرگونه رفتار مخرب پس از انتشار برنامه به کاربر هشدار می‌دهد که آن برنامه‌ را حذف کنند.

بازار پذیرای نظر کاربران در مورد هرگونه رفتار مخرب در برنامه‌ها از طریق دکمه‌ی «شکایت از برنامه» خواهد بود و به شکایت‌های مرتبط ترتیب اثر خواهد داد.

نتایج بررسی هر برنامه‌ توسط ده آنتی‌ویروس معتبر به کاربران بازار اعلام می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 10 =