کد خبر : 314800
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
-

شلیک ده‌ها گلوله توپخانه از سوی کره شمالی به سمت مرزهای دریایی با کره جنوبی

شلیک ده‌ها گلوله توپخانه از سوی کره شمالی به سمت مرزهای دریایی با کره جنوبی

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی دست به پرتاب ۱۳۰ گلوله توپخانه به سمت “مناطق حائل” دریایی شرقی و غربی طی امروز دوشنبه زده است؛ اتفاقی که در ضمن برگزاری یک مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی با گلوله‌های جنگی رخ داده و سئول آن را نقض یک توافق نظامی دوجانبه سال ۲۰۱۸ خوانده است.

به گزارش عصرقائم، ستاد کل مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، پرتاب این گلوله‌های توپخانه را که احتمالا برای آن از راکت اندازهای چند گانه استفاده شده، از محل منطقه کومگانگ در استان کانگوون و همچنین از محل دماغه جانگسان در استان هوانگهائه جنوبی و از ساعت ۲:۵۹ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی شناسایی کرده‌ است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، این گلوله‌ها به مناطق حائل دریایی در شمال خط مرزی شمالی (NLL)، یکی از مرزهای دریایی غیر رسمی که بر اساس یک توافقنامه نظامی بین دو کره در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ در راستای کاهش تنش های مرزی ترسیم شد، برخورد کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای که برای خبرنگاران فرستاد اعلام داشت، چندین بار به کره شمالی از بابت نقض شدن توافق نظامی هشدار داده و خواستار توقف فوری تحریک شده است.

این ستاد اعلام داشت: این شلیکهای توپخانه‌ای به سمت مناطق حائل دریایی شرقی و غربی نقض آشکار توافق نظامی ۱۹ سپتامبر است و ما قویاً از کره شمالی می خواهیم که فوراً آنها را متوقف کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش کره جنوبی تحرکات مرتبط با کره شمالی را با همکاری آمریکا ردیابی و رصد می کند و وضعیت آمادگی خود را در تدارک برای مقابله با هر گونه حادثه بالقوه تقویت می کند.

این در حالی است که ارتش کره شمالی هم تأیید کرد که این گلوله‌های توپخانه را در پاسخ به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که با مهمات جنگی برگزار می‌شوند شلیک کرده است.

سخنگوی ستاد کل ارتش خلق کره شمالی در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور انتشار یافت گفت: “بین ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۵:۵۰ بعدازظهر، ما ناظر بر ده‌ها پرتابه‌ای بودیم که به طور مفروض از سوی راکت اندازهای چندگانه از مبدا منطقه چئوروون واقع در استان گانگوون کره جنوبی به سمت جنوب شرقی شلیک شده اند.”

این سخنگو ادامه داد: دستور اضطراری به نیروهای مستقر در مرز برای رصد حرکات دشمن و آمادگی برای ضدحملات سریع صادر شد. همچنین به نیروهای مستقر در مرزهای شرقی و غربی دستور اجرای آتش متقابل با شلیک ۱۳۰ گلوله توپ دریایی داده شد.

ارتش کره شمالی همچنین گفت کره جنوبی باید با اتخاذ اقدامات نظامی در نزدیکی مرز، تشدید تنش‌ها را متوقف کند.

دفتر کره جنوبی در شهرستان چئوروون، در ۷۱ کیلومتری شمال شرق سئول، در وب سایت خود یک بیانیه ارتش را منتشر کرده است و طبق این بیانیه این ارتش امروز و فردا، دوشنبه و سه شنبه، رزمایش‌هایی با گلوله‌های جنگی از جمله با به‌کارگیری چندین موشک انداز و سایر تجهیزات در واحدهای مرزی برگزار خواهد کرد.

شلیک ده‌ها گلوله توپخانه از سوی کره شمالی به سمت مرزهای دریایی با کره جنوبی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =