کد خبر : 314822
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

انتقاد شدید تزیپی لیونی از دولت آتی نتانیاهو

انتقاد شدید تزیپی لیونی از دولت آتی نتانیاهو

تزیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین اسرائیل سکوت خود را شکست و از دولت آینده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آتی و انتصاب شخصیت‌های افراطی در مناصب حساس در این دولت انتقاد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، لیونی که سکانداری وزارت امور خارجه اسرائیل را در سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۰۹ برعهده داشت، در توییتی گفت که واگذار کردن قدرت بر “یهودیه و سامره” (کرانه باختری) به افراط‌گرایان و آشوب‌طلبان در میان رهبران شهرک‌های یهودی نشین، به معنای الحاق واقعی کرانه باختری است و صحنه را به آتش خواهد کشید.

او ادامه داد: “در راه رسیدن به یک «کشور غیر یهودی و غیر دموکراتیک» و برای اینکه احساس نکنیم این اتفاق می‌افتد، آنها دادگاه عالی (بالاترین مرجع قضایی در اسرائیل) را نابود خواهند کرد و به فرزندان ما یاد می‌دهند که «کشور» بدون برابری خوب است.”

لیونی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ قبل از غایب شدن از صحنه سیاسی؛ رهبری اپوزیسیون اسرائیل را برعهده داشت، افزود: زمان آن رسیده است که درک کنیم این مشکل نه تنها برای یک اقلیت خاص، بلکه برای هر یهودی و صهیونیست است.

او گفت: “این یک مشکل درخصوص انتصاب یک نفر یا تصویب یک قانون نیست. زمان آن است که نقاط را به هم وصل کنیم تا تصویر بزرگ را ببینیم. درگیری حول نگاه جامع ما به جهان در همه زمینه‌ها می چرخد.”

پس از اینکه توافقات ائتلافی نشان داد که نتانیاهو شخصیت‌های افراطی را از جمله در پست‌های حساس در ارتش، امنیت داخلی و آموزش منصوب کرده است، نگرانی‌های شدیدی در اسرائیل در مورد دولت آینده حکم فرما شده است.

انتقاد شدید تزیپی لیونی از دولت آتی نتانیاهو
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + پنج =