کد خبر : 314664
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
-

وحدت رویه در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضرورت دارد

وحدت رویه در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضرورت دارد

مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: با توجه به نقش تعیین‌کننده یگان‌های رزم خراسان در دوران دفاع مقدس و تقدیم یک هزار شهید در رده‌های فرمانده گروهان، گردان، تیپ و جانشین لشکر باید با تکیه به توانمندی نویسندگان استانی برای این شهدای والامقام مقالات علمی نگارش شود.

به گزارش عصرقائم، چهارمین نشست هم‌اندیشی نویسندگان گروه شهدا و اشخاص دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سرهنگ پاسدار جواد قاصد نظامیان مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

سرهنگ نظامیان در این نشست با تبیین ضرورت تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان به‌عنوان یک کتاب مرجع،  توضیح داد: تلاش مدیریت دانشنامه دفاع مقدس استان در تدوین این مجموعه بر این است که بستری فراهم کند تا نویسندگان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تدوین دانشنامه به این عرصه ورود پیدا کنند. یکی از امتیازاتی که استان خراسان رضوی در مأموریت تدوین دانشنامه دفاع مقدس نسبت به سایر استان‌ها دارد این است که نویسندگان این اثر پژوهشی از جمع پیشکسوتان دفاع مقدس، یگان‌ها و رده‌های نیروهای مسلح و همچنین نویسندگان آزاد هستند.

مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ادامه داد: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان آنچه مهم است آن است که مقالات علمی منطبق با اسناد نگارش شود که البته این کار آغاز شده است و اگر در آینده سندی هم ارائه شود با توجه به بازنگری و اصلاح دانشنامه‌ها هر چند سال یکبار، اصلاح خواهد شد. با توجه به نقش تعیین‌کننده یگان‌های رزم خراسان در دوران دفاع مقدس و تقدیم یک هزار شهید در رده‌های فرمانده گروهان، گردان، تیپ و جانشین لشکر باید با تکیه به توانمندی نویسندگان استانی برای این شهدای والامقام مقالات علمی نگارش شود.

وی تأکید کرد: نویسندگان گروه شهدا تلاش کنند که در مسیر تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان وحدت رویه داشته باشند تا بیش از گذشته موفق باشند.

در ادامه سید محمد طالبیان مدیرگروه شهدا دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی دبیان کرد: برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس در سطح کشور به‌عنوان یک کار جدید تلاش می‌شود با رویکرد علمی به حوزه‌های مختلف این حماسه عظیم بپردازد. در دانشنامه‌نویسی اصل بر خلاصه‌نویسی است اما با توجه به اهمیت دفاع مقدس، باید در تدوین این اثر پژوهشی بین موجزنویسی و خلاصه‌نویسی و همچنین پرداختن به جزئیات یک پیوستگی ایجاد کرد.

وحدت رویه در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضرورت دارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =