کد خبر : 314657
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
-

سازمان برنامه و بودجه مجوز جذب ۲۰ هزار پرستار را صادر کند

سازمان برنامه و بودجه مجوز جذب ۲۰ هزار پرستار را صادر کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال استخدام ۲۰ هزار نفر پرستار اعلام شد، گفت: با توجه به اینکه در کشور ۱۵ هزار پرستار بازنشسته می‌شوند سازمان برنامه و بودجه و استخدامی کشور مجوز جذب را صادر کند.

به گزارش عصرقائم، محمدعلی محسنی بندپی در آئین تجلیل از پرستاران بیمارستان نوشهر با بیان اينکه مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا به دغدغه و رفع مشکلات پرستاران بپردازد،اظهار کرد: همه جامعه می دانند که پرستاران در زمان کرونا  چه زحمات و تلاشهایی کردند و نه تنها از مرخصی استحقاقی خود استفاده نکردند بلکه به مرخصی استعلاجی هم نتوانستند بروند و به دور از خانواده به فکر آرامش بیماران بودند.

وی افزود:کرونا علاوه بر تهدیدی که به همراه داشت به عنوان فرصتی مناسب جهت پی بردن جامعه به نقش کادر سلامت و کادر پرستاری بود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعرفه خدمات پرستاری مدت ۱۵ سال است که روی زمین مانده است،تصریح کرد: با وجود وعده ها و صحبت‌هایی که از سوی مجلس و دولت های مختلف صورت گرفته بود این موضوع عملی نشد و کمبود منابع مالی علت اصلی عدم اجرای تعرفه پرستاری اعلام شد و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به شدت پیگیر اجرایی شدن این تعرفه است.

محسنی بندپی ادامه داد: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب دولت واریز می شد اما از آنجا به حساب وزارت بهداشت واریز نمی شد که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تذکری که به سازمان برنامه و بودجه کشور وارد کرده است امسال برای اولین بار در چهار ماهه نخست سال مطالبات بر زمین مانده وزارت بهداشت وصول شد و از قِبل وصول آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت علی الحساب به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور داده شد.

عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس  کمبود کادر پرستاری را از دیگر مشکلات این بخش دانست و گفت: ضریب پرستار تخت در برخی از کشورها پنج، چهار و به صورت میانگین ۲.۵ است اما در کشور ما متاسفانه زیر یک است و در برخی استان‌ها به زیر نیم درصد می رسد و این موضوع حجم کاری زیادی را به پرستاران وارد می کند.

محسنی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال استخدام ۲۰ هزار نفر پرستار به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد، خاطر نشان کرد:  در کشور ۱۵ هزار پرستار بازنشسته می شوند که باید جایگزین شوند و سازمان برنامه و بودجه و استخدامی کشور باید پیشگیری از خستگی بیش از حدپرستاران و هم به احترام نظام سلامت مردم این مجوز را صادر کند که تا پایان سال نسبت به جذب ۲۰ هزار پرستار اقدام شود.

وی تثبیت وضعیت شغلی پرستاران را از دیگر دغدغه های آنان برشمرد وادامه داد:بعد از آموزش و پرورش ،وزارت بهداشت دومین وزارتخانه ای است که نابسامانی عجیبی در وضعیت شغلی خود دارد و افرادی در قالب قرادادهای مختلف یک کار انجام می دهند اما با حقوق متفاوت هستند که این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

در پایان از پرستاران حاضر در مراسم تجلیل شد.

سازمان برنامه و بودجه مجوز جذب ۲۰ هزار پرستار را صادر کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − یازده =