کد خبر : 314439
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
-

ژاپن به دنبال افزایش هزینه‌های دفاعی خود ظرف ۵ سال آتی است

ژاپن به دنبال افزایش هزینه‌های دفاعی خود ظرف ۵ سال آتی است

سه منبع آگاه امروز (جمعه) اعلام کردند، ژاپن قرار است ۴۰ تریلیون تا ۴۳ تریلیون ین (۲۹۵ تا ۳۱۸ میلیارد دلار) را برای هزینه‌های دفاعی طی پنج سال از سال مالی آینده میلادی که از آوریل آغاز می‌شود، اختصاص دهد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، این یک جهش نسبت به برنامه پنج ساله دفاعی فعلی برای هزینه ۲۷.۵ تریلیون ین است و نگرانی را در مورد وخیم شدن یکی از بدترین بدهی‌های این کشور که دو برابر تولید اقتصادی سالانه ژاپن است، دامن می‌زند.

این سه منبع مطلع همچنین گفتند که اعداد جدید نشان دهنده سازش بین وزارتخانه‌های دفاع و دارایی است. تا همین اواخر، وزارت دفاع به دنبال ۴۸ تریلیون ین بود، در حالی که وزارت دارایی گزینه‌های متعددی حدود ۳۵ تریلیون ین را در نظر داشت.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه در جمع وزرا گفته بود که باید بر روی تغییر هزینه‌های دفاعی تا دو درصد تولید ناخالص داخلی ظرف پنج سال کار کنند و این درخواست در حالی مطرح شده که توکیو از جانب پکن به شدت تحت فشار قرار دارد.

“شونیچی سوزوکو”، وزیر دارایی و “یاسوکازو هامادا”، وزیر دفاع ژاپن قرار است در ماه جاری میلادی نشستی با کیشیدا داشته باشند تا اختلاف نظرها درباره این طرح هزینه دفاعی حل و فصل شود.

ژاپن به دنبال افزایش هزینه‌های دفاعی خود ظرف ۵ سال آتی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =