کد خبر : 314432
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

لزوم انسجام دستگاه‌های متولی برای ترویج آموزه‌های قرآنی

لزوم انسجام دستگاه‌های متولی برای ترویج آموزه‌های قرآنی

دو نفر از قاریان راه یافته به مرحله نهایی هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران از عدم انسجام لازم میان دستگاه‌های متولی در امر ترویج آموزه‌های قرآنی و نیز استعدادیابی فعالان قرآنی به ویژه در شهرستان‌ها انتقاد کردند.

به گزارش عصرقائم، امروز هفدهمين جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران در مصلی قائم‌شهر برگزار شد.

در مرحله نهایی این دوره هفت قاری ممتاز از مجموع ۱۱۷ شرکت‌کننده به دور پایانی راه یافتند.


عادل تقی‌پور ۲۸ ساله از محمودآباد یکی از هفت قاری ممتاز مازندرانی به هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی استان است که قرائت قرآن کریم را از سن ۱۰ سالگی آغاز کرده است.

وی در جریان برگزاری هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم در قائم‌شهر به خبرنگار ما می‌گوید: متاسفانه دستگاه‌هایی نظیر اوقاف، سازمان تبلیغات و ارشاد آنگونه که باید در حوزه قرآنی،  کار، فعالیت و حمایت نکرده‌اند.

وی افزود: در مراسم امروز انتظار استقبال گسترده‌تری از حضور فعالان قرآنی می‌رفت لذا باید اقدامات زیربنایی و گسترده‌تری در این حوزه با یک انسجام هماهنگ میان دستگاه‌های متولی صورت گیرد.

قاری ممتاز مازندرانی خاطرنشان کرد: سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا بوده و خوشبختانه سطح کیفی مسابقات هر ساله بر آن افزوده می‌شود.

تقی‌پور با بیان اینکه انس با قرآن همواره همراه با برکت است؛ گفت: در مشکلات زندگی، قرآن را باز کنید، چند آیه‌ای بخوانید و سپس از خداوند طلب گشایش کنید و این راهی است که بنده از آن پاسخ گرفته‌ام.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید یک آیه از قرآن را به ما هدیه دهید کدام آیه قرآن را انتخاب می‌کنید؛ گفت: بنظرم اگر هر انسان مسلمانی این آیه از سوره علق که خداوند متعال می‌فرماید: ( علم یعلم به ان‌الله یری) آیا نمی‌دانید که خداوند شما را می‌بیند! را همواره به یاد  داشته باشد او را از بسیاری از خطرات، گناهان و آسیب‌ها به دور خواهد داشت.


مهدی شالیکار ۲۴ ساله از بابلسر یکی از هفت قاری راه یافته به مرحله نهایی هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران است که جوان‌ترین قاری مرحله نهایی است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: من ۱۱ سالگی فعالیت قرآنی خود را آغاز کردم و مشوق اصلی من خانواده‌ام بودند.

قاری ممتاز مازندرانی خاطرنشان کرد: ای کاش همه جوانان دقایقی از روز را به خواندن قرآن اختصاص دهند و اگر توانایی یا امکان قرائت قرآن ندارند حداقل به قرائت اساتید گوش دهند.

شالیکار در پاسخ به چرایی کمرنگ شدن سبک زندگی ایرانی_ اسلامی در زندگی امروز عنوان کرد: یقینا زمانی که ما در حوزه ترویج قرآن در داخل کشور کم می‌گذاریم، رسانه‌های خارجی در بیرون با ایجاد جذبه جوانان ما را جذب می‌کنند.

وی تاکید کرد: جایی که ما تزریق سلیقه نداشته باشیم و جوانان خود را به قرآن علاقه‌مند نکنیم قطعا هستند افرادی که این سلیقه‌ها را جذب می‌کنند.

قاری ممتاز مازندرانی تصریح کرد: متاسفانه استعدادیابی قرآنی به ویژه در شهرستان‌ها بسیار کمرنگ است و اگر هم صورت بگیرد برنامه‌‌ای برای بعد آن وجود ندارد.

شالیکار ادامه داد: ای کاش به جای اینکه صداوسیما همواره به پخش یکسری چهره‌های خاص در تلاوت قرآن استفاده کند از استعدادهای نوجوان و گمنام شهرستانی نیز استفاده کند.

وی اعلام کرد: متاسفانه حمایت‌ها در شهرستان‌ها بسیار ضعیف است و می‌شود گفت وجود ندارد؛ تلاوت قرآن نیازمند توجه و تدبر مستمع است و نباید تنها محدود به  استفاده کلیشه‌ای از آن در ابتدای برنامه‌ها باشد.

قاری ممتاز مازندرانی گفت:  عدم انسجام و هماهنگی دستگاه‌های متولی نظیر ارشاد، سازمان تبلیغات و اوقاف در کنار صداوسیما در ترویج برنامه‌های قرآنی نیازمند بازنگری و ترمیم است.

لزوم انسجام دستگاه‌های متولی برای ترویج آموزه‌های قرآنی/ پای استعدادیابی فعالان قرآنی می‌لنگد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + چهارده =