کد خبر : 314422
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

فاصله گرفتن از قرآن مهم‌ترین عامل گرفتاری‌ امروز جوامع بشری

فاصله گرفتن از قرآن مهم‌ترین عامل گرفتاری‌ امروز جوامع بشری

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری‌ با بیان اینکه قرآن نسخه حیات‌بخش همه دردهای بشری در تمامی ادوار تاریخ است؛ گفت: حقیقت گرفتاری امروز جوامع بشری در سایه فاصله گرفتن از مفهوم قرآنی است.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله علی معلمی نماینده خبرگان رهبری در مازندران در حاشیه برگزاری هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران در شهرستان قائم شهر به خبرنگار ما گفت: قرآن کتاب مقدس الهی است، کتاب نجات‌بخش انسان است.

وی افزود: قرآن کتابی است که نسخه حیات‌بخش برای همه دردهای جامعه همیشه تاریخ بشریت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری‌، خاطرنشان کرد: طراوات و شادابی قرآن مخصوص یک دوره زمانی نیست و در تمام دوران‌ها، نقشه راه زندگی سالم بشری است.

آيت‌الله معلمی ادامه داد: حقیقت گرفتاری امروز جوامع بشری در سایه فاصله گرفتن از مفهوم قرآنی است.

وی بیان کرد: نمونه این مسئله به ویژه در کشورهای اسلامی که تحت سلطه ننگین استکبار زندگی می‌کنند و در زیر سایه استکبار بدنبال امنیت هستند، بیانگر فاصله این کشورها با حقیقت و مفهوم آیات نورانی قرآن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: اگر در سایه قرآن انسان مومن و مسلمان زندگی کند قطعا برتری خواهد یافت و کسی بر او مسلط نخواهد شد.

امام جمعه قائم‌شهر مطرح کرد: قرآن همه مسائل اخلاقی، انسانی و همه مسائل مربوط به برقراری عدالت در جامعه و همه احکام نورانی‌ش برای عزت و اعتبار جامعه اسلامی است.

آیت‌الله معلمی گفت: لذا سزاوار است که به این کتاب نورانی توجه ویژه شود که از جمله نکات برنامه‌های بسیار پر اهمیت موضوع آموزش است و از جمله اقدامات مطلوب همین برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی است.

وی با اشاره به لزوم توجه نسل جوان انقلاب به قرآن، مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، متذکر شد: هر قدر جوانان ما به مفاهیم قرآن روی بیاورند به سمت اعتلا، سعادت و خوداتکایی و باوری گام خواهیم برداشت و قطعا قرآن برکات فراوانی دارد که در گرو تمسک و انس با قرآن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بسیار خوشحال و مفتخریم که شهر مزین به نام امام عصر (عج) میزبان هفدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم مازندران است.

فاصله گرفتن از قرآن مهم‌ترین عامل گرفتاری‌ امروز جوامع بشری

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 8 =