کد خبر : 314426
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
-

سوخت کشاورزی پاسخگوی نیاز نیست

سوخت کشاورزی پاسخگوی نیاز نیست

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از سهم مشخص شده سوخت بخش کشاورزی که مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم قرار گرفته است، حدود ۴ میلیون لیتر کمتر تحویل بخش کشاورزی شد.

به گزارش عصرقائم، احسان عباسپور در دهمین جلسه ستاد کشت پاییزه استان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط روزهای آفتابی برای کشت و کار محصولات پاییزه مهیاست و امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در کشت محصولات پاییزه باشیم، گفت: امسال کشت قراردادی گندم اجرایی خواهد شد و شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مجری این طرح با هماهنگی بانک کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: از مرحله کاشت تا خرید گندم مشوق‌هایی برای گندمکاران در نظر گرفته شد که می‌تواند به نفع کشاورزان گندمکار باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون ۳۰ کشاورز از شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و ساری در سطح ۳۶۲ هکتار در سامانه کشت قراردادی گندم استان ثبت نام کردند.

این مسؤول درباره تخصیص سوخت به کشاورزان استان برای کشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان سوخت موردنیاز بخش کشاورزی استان ۱۲۲ میلیون لیتر است که به صورت کامل تخصیص داده نشد و ۷۸ میلیون لیتر به کشاورزان توزیع شد.

عباسپور اضافه کرد: از سهم مشخص شده سوخت بخش کشاورزی که مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم قرار گرفته است، حدود ۴ میلیون لیتر کمتر تحویل بخش کشاورزی شد.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۴۷۱ هکتار کلزا در استان کشت شد که تاکنون ۷ هزار و ۷۱۲ هکتار سبز شده است، ادامه داد: از ۴۰ هزار هکتار سطح کاشت گندم در استان، ۶ هزار و ۵۳۰ هکتار سبز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: ۲۶ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع استان جو کشت شد که ۱۰ هزار و ۲۱۸ هکتار سبز شده است.

سوخت کشاورزی پاسخگوی نیاز نیست/4 میلیون لیتر کمتر از سهمیه تحویل بخش کشاورزی شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 9 =