کد خبر : 314225
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
-

پاک کردن لکه شربت از روی فرش

پاک کردن لکه شربت از روی فرش

لکه شربت قرمز یکی از ماندگارترین لکه‌هاست که اگر روی فرش بریزد ممکن است نتوانید به آسانی آن را پاک کنید. در این مطلب قصد داریم سریع‌ترین روش پاک کردن لکه شربت قرمز از روی فرش در منزل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش عصرقائم، به نقل از فرش مدما، در این مطلب محلول‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها به سادگی در منزل خود درست کنید.

برای پاک کردن لکه شربت قرمز از روی فرش چه باید کرد؟

برای تمیز کردن فرشی که روی آن لکه شربت قرمز ریخته باشد یا لکه شربت بجا مانده است از دو روش می‌توان اقدام به پاک کردن لکه نمود، یا با استفاده از پاک کننده‌های شیمیایی که برای سلامتی شما مضر است و ممکن است به فرشتان آسیب بزند. یا اینکه با استفاده از محلول‌های خانگی و مواد پاک کننده‌ای که می‌توانید در منزل خود درست کنید روند تمیز کردن لکه شربت از روی فرش را انجام دهید.

باید هرچه سریع‌تر نسبت به پاک کردن لکه از روی فرش اقدام کنید مخصوصا افرادی که فرش مدرن دارند، چرا که فرش‌های مدرن معمولا طرح روشن‌تری دارند و در صورت ماندگاری لکه سخت تر پاک می‌شوند.

نکته مهم: هرچه سریع‌تر نسبت به پاک کردن لکه شربت از روی فرش اقدام کنید راحت‌تر می‌توانید لکه مورد نظر را پاک کنید!

اگر روش اصولی و صحیح پاک کردن لکه‌های مختلف از روی فرش را ندانید برای پا کردن لکه شربت و مواد خوراکی قرمز رنگ از روی فرش خود دچار مشکل خواهید شد. فرشی که در اتاق پذیرایی خود پهن کردید یا فرش آشپزخانه شما هر لحظه ممکن است کثیف شود. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا آموزش اصولی و صحیح پاک کردن لکه انواع شربت از روی فرش را با روش‌های خانگی به شما آموزش دهیم.

پاک کردن لکه شربت از روی فرش در منزل

به منظور تمیز کردن لکه انواع شربت از روی فرش اقدامات زیر را انجام دهید: ابتدا سعی کنید با یک قاشق شربت را از روی فرش جمع کرده و سپس با قرار دادن دستمال کاغذی روی لکه و کمی فشار دادن سعی کنید مقدار باقیمانده شربت ریخته شده روی فرش را تمیز کنید.

سپس مقدار کمی مواد شوینده یا محول‌های خانگی شستشوی فرش را روی دستمال بریزید و لکه را به آرامی پاک کنید. در آخر با قرار دادن یک تشت زیر محل لکه فرش را آبکشی کنید و آنرا در مقابل باد پنکه یا آفتاب قرار دهید تا خشک کنید. اما اینکه چه موادی را باهم مخلوط کنیم تا محلول خانگی برای پاک کردن لکه شربت از روی فرش بدست بیاید را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

پاک کردن لکه شربت قرمز روی فرش

مواد شوینده و محلول‌های خانگی برای پاک کردن لکه شربت قرمز از روی فرش

شامپو فرش: یکی از بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن و از بین بردن لکه شربت از روی سطح فرش شامپو فرش است. با استفاده از شامپو فرش و تکه ابر می‌توانید فرش خود را به آسانی تمیز کنید. اما گاهی اوقات شامپو فرش در دسترس شما نخواهد بود، پس چاره کار استفاده از سایر محلول‌های خانگی برای تمیز کردن لکه از روی فرش است.

مایع ظرفشویی + آب گرم: برای داشتن یک محلول خانگی قوی و موثر برای پاک کردن انواع لکه‌های مقاوم از روی فرش می‌توانی از مایع ظرفشویی استفاده کنید. مخلوط کردن مقدار کمی مایع ظرفشویی و آب آسان‌ترین روش برای پاک کردن لکه شربت از روی فرش است.

سرکه سفید + آب: اگر با استفاده از مایع ظرفشویی نتوانستید لکه را از روی فرش پاک کنید نگران نباشید. مقداری سرکه سفید با آب مخلوط کنید و به آن کمی مایع ظرفشویی اضافه کنید. با این ترکیب می‌توانید لکه‌های مختلف شربت قرمز، خون، آبرنگ، قهوه و چای را از روی فرش خود پاک کنید.

جوش شیرین: یکی از پاک کننده‌های قوی خانگی جوش شیرین است که ترکیب آن با آب و مقداری مایع ظرفشویی (حتی می‌توانید کمی سرکه هم به آن اضافه کنید) یک محلول قوی برای پاک کردن انواع لکه‌ها از روی فرش می‌سازد. فقط کافیست مقدار کمی از محلول جوش شیرین را روی لکه مورد نظر بریزید و دستمال بکشید تا لکه مورد نظر در چند ثانیه محو بشود.

اگر لکه شربت روی فرش خشک شده بود چه کنیم؟

آمونیاک + آب: یکی از روش‌های پاک کردن لکه شربت یا خون خشک شده از روی فرش استفاده از محلول آب و آمونیاک است. تنها زمانی از آمونیاک برای تمیز کردن لکه‌های مختلف استفاده می‌شود که لکه به مدت زیادی روی فرش مانده، خشک شده و نمی‌توانید با روش‌های قبل آن را از روی فرش پاک کنید. اما با توجه به سمی بودن آمونیاک استفاده از آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.

الکل مالشی: استفاده از الکل مالشی که به الکل ضد عفونی یا الکل ایزوپروپیل هم معروف است، در تمیز کردن لکه‌های خشک شده از روی فرش به شما کمک خواهد کرد. تنها کافیست مقداری الکل به محلول‌هایی که گفتیم اضافه کنید تا قدرت پاک کنندگی آن افزایش پیدا کند و بتوانید لکه شربتی که روی فرشتان ریخته و خشک شده را پاک کنید.

پاک کردن لکه شربت از روی فرش

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 10 =