کد خبر : 313900
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
-

آغاز ساخت ۳۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

آغاز ساخت ۳۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

رئیس ‌بنیاد مسکن از آغاز ساخت ۳۲۰هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط این بنیاد خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهر‌سازی، اکبر نیکزاد درباره آغاز نهضت ملی مسکن در این بنیاد اظهار کرد: ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم در برنامه بنیاد قرار دارد که از این تعداد، عملیات ساختمانی ۳۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آغاز شده است. براساس قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک میلیون مسکن بسازد که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۸۰۰ هزار واحد شهری است.

او با اشاره به تعهد ساخت چهار میلیون واحد مسکونی دولت سیزدهم افزود: بنیاد مسکن تعهد دارد که سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۲۰۰ هزار واحد شهری بسازد و تلاش داریم تا تعهدات سال نخست را تأمین و وارد تعهدات سال دوم شویم. در سال نخست به علت مکان‌یابی، تأمین زمین، طراحی و سایر مشکلات طرح به تأخیر افتاد اما در سال دوم و سوم با شتاب بیشتری کار ادامه خواهد یافت.
گفتنی است، آمارها نشان می‌دهد که اوضاع خرید و فروش مسکن در این روزها حالت سکون پیدا کرده ‌اما قیمت مسکن در آخرین ماه فصل پاییز با تغییرات جزئی همراه بوده است. رشد قیمت مسکن در سال‌های گذشته موجب شده است تا متقاضیان خرید مسکن به دنبال خرید واحدهای کوچک در مناطق جنوب شهر تهران باشند. هر چند در جنوب شهر هم خرید و فروش آنچنانی وجود ندارد. قیمت خانه در پرمعامله‌ترین منطقه جنوبی تهران طی یک سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته؛ در حالی که متوسط رشد در شهر تهران ۳۸ درصد و در منطقه ۱ فقط ۲۶ درصد بوده است.
همچنین به گزارش ایسنا، سطح عمومی قیمت مسکن در شهر تهران از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده است. اگرچه در دو ماه اخیر قیمت آپارتمان به ثبات نسبی رسیده که متاثر از رشد قیمت اوایل سال و انتظارات تورمی است اما در حال حاضر نرخ‌ها دیگر در مناطق جنوبی نیز با توان متقاضیان مصرفی تناسب چندانی ندارد؛ مضافا اینکه تورم این بخش هنوز به طور کامل متوقف نشده است.
بسته تشویقی شهرداری برای نو‌سازی
همچنین به گزارش وزارت راه و شهر‌سازی؛ خلیل محبت‌خواه؛ مدیرکل راه و شهر‌سازی استان تهران با اعلام اینکه در حال حاضر در کلانشهر تهران با مشکل یک میلیون کسری واحد مسکن رو‌به‌رو هستیم، اظهار داشت: متأسفانه شاهد بدقولی‌های زیادی در پرداخت تسهیلات بانکی هستیم. انتظار ما از بانک‌ها این است تا به تعهدات خود در قبال پرداخت وام‌های نو‌سازی عمل کنند تا جریان تولید مسکن با اولویت بافت فرسوده متوقف نشود.
وی، بسته جدید تشویقی شهرداری تهران (شامل یک تا دو طبقه تراکم تشویقی) و عدم دریافت عوارض را بسیار کارآمد توصیف کرد و یادآور شد در حوزه نو‌سازی و بازآفرینی بافت فرسوده شهر تهران باید همه ارگان‌های ذی‌ربط وارد صحنه شوند.

آغاز ساخت ۳۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 13 =