کد خبر : 313768
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
-

چرا اکثر بازیکنان کره جنوبی “کیم” هستند؟

چرا اکثر بازیکنان کره جنوبی “کیم” هستند؟

حضور ۵ بازیکن و یک دروازه‌بان با نام خانوادگی کیم در جریان دیدار با اروگوئه جلب توجه کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از استار، پنجشنبه شاهد اولین بازی تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بودیم که با تساوی بدون گل برابر کره جنوبی به پایان رسید. یکی از پرسش‌های این بازی تعداد زیاد نام خانوادگی تکراری در تیم کره جنوبی بود. در واقع چهار مدافع به علاوه دروازه‌بان کره همگی نام خانوادگی شان کیم است.

با حضور کیم سونگ گیو در دروازه، کیم مون هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گیون و کیم جین سو در خط دفاع، تیم آسیایی به رهبری پائولو بنتو پرتغالی مقابل اروگوئه با ۵ بازیکن با نام خانوادگی کیم به میدان رفت. همچنین کیم تائه هوان روی نیمکت بود.

چرا بازیکنان کره جنوبی نام خانوادگی اغلب تکراری دارند؟

کره جنوبی تقریباً ۵۲ میلیون نفر جمعیت دارد اما بر خلاف بسیاری از کشورها، فقط از ۲۵۰ تا ۳۰۰ نام خانوادگی استفاده می کند و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت بین پنج نام خانوادگی تقسیم می شوند: کیم، لی، پارک، چوی و یونگ که البته این اسم ها آواهای متفاوتی دارند.

برای سال‌ها فقط اشراف کره جنوبی می‌توانستند نام خانوادگی داشته باشند و زمانی که نام خانوادگی گذاشتن اجازه گسترش یافت، اکثریت قریب به اتفاق افراد نام های مرتبط با اشراف را انتخاب کردند و به همین خاطر طیف نام های خانوادگی در کره زیاد نیست.

چرا اکثر بازیکنان کره جنوبی "کیم" هستند؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =