کد خبر : 313591
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

تراژدی آشنای تیم ملی

تراژدی آشنای تیم ملی

آسیب‌دیدگی در آستانه جام‌ جهانی، یک تراژدی آشنا و دیرپا برای بازیکنان مختلف در سراسر جهان است که در ایران هم قربانیان خاص خودش را داشته است.

به گزارش عصرقائم، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «تیم ملی ایران در نخستین بازی خود در جام‌ جهانی ۲۰۲۲ در حالی به مصاف انگلستان رفت که می‌شد ستاره‌هایی همچون امید ابراهیمی و اللهیار صیادمنش در این مسابقه حاضر باشند اما مصدومیت این مجال را از آنان گرفت. روشن نیست که اگر مثلا امید ابراهیمی را داشتیم ممکن بود در این شکست سنگین تغییری ایجاد شود یا نه، اما به هر حال او از جمله بازیکنان مورد علاقه کی‌روش بود که این جام را از دست داد. به‌ طور کلی آسیب‌دیدگی در آستانه جام‌ جهانی، یک تراژدی آشنا و دیرپا برای بازیکنان مختلف در سراسر جهان است که در ایران هم قربانیان خاص خودش را داشته است. بیایید مروری روی برخی از مهم‌ترین آنها داشته باشیم.

مالدینی ایرانی

رضا شاهرودی از این نظر یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌آید. او که به مالدینی ایرانی شهرت داشت، جزو تیم طلایی نسل ۹۸ محسوب می‌شد اما به دلیل مصدومیت حضور در مرحله نهایی این مسابقات را از دست داد. شاید اگر شاهرودی می‌توانست در فرانسه به میدان برود، خیلی به کار تیم ایران می‌آمد، اما نشد که نشد. در آن جام تیم ایران یک ضربه دیگر هم از ناحیه مصدومیت‌ها خورد. به این ترتیب که احمدرضا عابدزاده دیدار اول برابر یوگسلاوی را از دست داد. چه‌بسا اگر عابدزاده به آن بازی می‌رسید، گل معروفی را که نیما نکیسا از میهایلوویچ خورد، دریافت نمی‌کرد و شرایط عوض می‌شد. عابدزاده به بازی دوم برابر آمریکا رسید و از قضا نمایش اثرگذاری هم داشت.

علی قلی جا ماند

در آخرین تمرینات تیم ملی پیش از جام‌ جهانی ۲۰۱۸، علی قلی‌زاده مصدوم شد و بخت حضور در مرحله نهایی این بازی‌ها را از دست داد. به علاوه محمدحسین کنعانی‌زادگان و داریوش شجاعیان هم به دلیل مشابه از لیست خط خوردند. باورتان می‌شود در آن زمان شجاعیان حتی شانس حضور در جام‌ جهانی را داشت؟

کلکسیون مصدومان

از نظر تعدد بازیکنان آسیب‌دیده و ناآماده، جام‌ جهانی ۲۰۰۶ آلمان بدترین تجربه برای فوتبال ایران بود. باید از مجتبی جباری به عنوان مهم‌ترین بازیکنی نام برد که این دوره از مسابقات را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد. او رباط صلیبی پاره کرد و میانه میدان تیم ملی از حضور یک ستاره خلاق و کارگشا محروم شد. علیرضا نیکبخت واحدی هم دیگر بازیکنی بود که به دلیل آسیب‌دیدگی موفق به حضور در بازی‌های آلمان نشد. برانکو هم در آن جام بدون یکی از پسران معروفش حاضر شد؛ ستار زارع که مربی کروات علاقه زیادی به او داشت و البته به دلیل مصدومیت مسافر جام‌ جهانی نشد. در آن جام علی کریمی هم از نظر بدنی در بهترین فرم خودش نبود، به علاوه علی دایی نیز پس از بازی اول با مکزیک دچار کمردرد شد.

امیدی که از بین رفت

امید ابراهیمی، هافبک دفاعی مورد علاقه کارلوس کی‌روش که در جام‌ جهانی گذشته، هم در شمار بازیکنان فیکس تیم ملی بود، با بازگشت مربی پرتغالی بار دیگر صاحب بالاترین بخت ممکن برای بازی در قطر شد. این‌طور به نظر می‌رسید که در شرایط عادی کی‌روش از ابراهیمی در ترکیب اصلی مسابقات جام‌ جهانی ۲۰۲۲ استفاده کند اما همه‌ چیز در آخرین روزها به هم ریخت. مصدومیت زودهنگام ابراهیمی در بازی دوستانه با نیکاراگوئه، منجر به غیبت او در جام‌ جهانی شد؛ اتفاقی تلخ برای «فرمانده» سابق استقلال و البته شخص کی‌روش که تا زمان شروع جام هم نتوانست این داستان را از یاد ببرد. ناگفته نماند قبل از ابراهیمی هم ‌اللهیار صیادمنش به واسطه مصدومیت از حضور در جام‌ جهانی محروم شده بود.

کابوس مسی خانه‌نشین شد

داستان جام‌ جهانی ۲۰۱۴ هم عجیب بود. درست از لحظه قرعه‌کشی و مشخص‌شدن آرژانتین به عنوان تیمی که باید به مصاف ایران برود، انواع و اقسام واکنش‌های طنز به رویارویی لیونل مسی با هاشم بیک‌زاده ایجاد شد. این موضوع تا هفته‌ها سوژه داغ رسانه‌ها و فضای مجازی بود و خود هاشم هم با جنبه بالا، از شوخی‌ها استقبال می‌کرد. با این حال تراژدی زمانی اتفاق افتاد که بیک‌زاده به دلیل آسیب‌دیدگی حضور در جام‌ جهانی را از دست داد. فیفا در آن دوره اجازه ثبت ۲۳ اسم در فهرست نهایی تیم‌ها را می‌داد، اما کی‌روش ۲۴ بازیکن دعوت کرد تا در روز پایانی از بین بیک‌زاده و محمد خانزاده یک نفر در اردو باقی بماند که قرعه به نام نفر دوم افتاد!»

تراژدی آشنای تیم ملی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 17 =