کد خبر : 313658
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

کانادا، در حال بررسی گزارش‌های مربوط به ایستگاه‌های پلیس چین در تورنتو

کانادا، در حال بررسی گزارش‌های مربوط به ایستگاه‌های پلیس چین در تورنتو

پلیس کانادا اعلام کرد، در حال بررسی گزارش‌های مربوط به ایستگاه‌های خدمات پلیس چین در تورنتو به ظن احتمال مداخله در منافع کانادا و تهدید علیه امنیت ملی این کشور است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا به جمع کشورهایی چون آمریکا و هلند برای تحقیق درباره این مساله پیوسته، پس از آنکه سازمان حقوق بشری مستقر در اروپا به نام ” مدافعان حفاظت” در سپتامبر ۲۰۲۲ گزارشی را با این مضمون چاپ کرد که نشان می‌داد ده‌ها ایستگاه خدمت رسانی نیروی پلیس چین در اکثر شهرهای بزرگ جهان حضور دارند.

در این گزارش همچنین آمده است، ایستگاه‌های مذکور با هدف گسترش فعالیت‌های پکن در اعمال فشار بر اتباع چین یا خویشاوندانشان ساکن در دیگر کشورها برای بازگشت به چین و روبرو شدن با اتهامات جنایی ایجاد شده است.

در این گزارش، همچنین این ایستگاه‌ها را به فعالیت‌های اداره کار جبهه متحد چین، یکی از نهادهای حزب حاکم کمونیست چین متهم به گسترش نفوذ و پروپاگاندا در خارج از کشور مرتبط دانسته‌اند. چین اما این اتهامات را رد می‌کند.

سفارت چین در اتاوا پیشتر اعلام کرده بود که مراکزی خارج از چین از سوی داوطلب‌های محلی و نه افسران پلیس چین با هدف کمک به اتباع چینی به منظور بررسی و پیشنهاد دیگر خدماتی که به دلیل پاندمی کرونا دچار اختلال شده بودند، تشکیل شده است.

تنش‌ها بین کانادا و چین سال‌هاست که وجود دارد اما این تنش دیپلماتیک زمانی در مرکز توجه قرار گرفت که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین صراحتا مکالمه‌ای را که با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا داشت، فاش کرد.

کانادا، در حال بررسی گزارش‌های مربوط به ایستگاه‌های پلیس چین در تورنتو

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + دو =