کد خبر : 313633
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
-

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات: مشکلات ۷۰۰ بنگاه اقتصادی با همت بسیجیان رفع شد

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات: مشکلات ۷۰۰ بنگاه اقتصادی با همت بسیجیان رفع شد

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات از رفع مشکلات ۷۰۰ بنگاه اقتصادی با همت و تلاش بسیجیان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، «حمیدرضا الله‌بداشتی» درباره اقدامات بسیج در زمینه رفع مشکلات کارخانجات اظهار داشت: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی با تشکیل کارگروه ملی ‌اندیشه‌ورزی شرکای اجتماعی بسیج کارگران و کارخانجات، بررسی و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود رفع می‌شود. در این زمینه مشکلات ۲۴۰۰ واحد تولیدی را شناسایی کردیم و تاکنون مشکلات ۷۰۰ بنگاه هم برطرف شده است.
وی ادامه داد: یک‌هزار عارضه در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی شناسایی و رفع موانع شد. همچنین‌ به رشد، توسعه و تثبیت اشتغال در بنگاه‌های تولیدی کمک شد. برخی از واحدها مشکلاتی با سازمان تأمین اجتماعی داشتند و سرمایه در گردش، مالیات و قوانین مزاحم کسب و کار نیز از دیگر مشکلات بنگاه‌ها بود که با هماهنگی مجلس، قوانین درهم تنیده و مزاحم کسب و کار را اصلاح خواهیم کرد.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات گفت: بسیج تلاش می‌کند با تسهیل‌گری، مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کند؛ به عنوان مثال، مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را با بانک‌ها مطرح و آن را برطرف می‌کند. همچنین تلاش ‌می‌کنیم واحدهایی که به خاطر بدهی، به تملک بانک‌ها درآمده‌اند به خود تولیدکنندگان برگردانیم و دوباره ظرفیت تولید احیا شود.
الله‌بداشتی، ‌‌دو مأموریت اصلی شامل مأموریت عمومی و تخصصی را برای بسیج  کارگری در نظر گرفت و ادامه داد: در اغلب کارخانجات، حوزه بسیج یا پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد و همچنین گروه‌های تخصصی و عمومی در بسیج اقشار شکل گرفته است که مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی می‌شوند.
او با بیان اینکه، بسیج در حوادثی مانند سیل، زلزله و کرونا به کمک مردم می‌شتابد، افزود: واحدهای تولیدی در ایام شیوع کرونا، شیفت خدمت راه‌اندازی کردند. بخشی از حقوق یک روز کاری توسط کارگران به عنوان شیفت ایثار برای کمک مؤمنانه و تهیه بسته‌های معیشتی اختصاص یافت و این بسته‌ها به افراد نیازمند اختصاص یافت.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات ادامه داد: گروه‌های جهادی تخصصی بسیج در حوزه مأموریت تخصصی برای رفع موانع تولید در بنگاه‌ها شکل گرفته و مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی و برای رفع این مشکلات اقدام می‌کند. اگر مشکلات واحد تولیدی در کارگروه شهرستان قابل رفع بود انجام می‌شود‌ وگرنه در کارگروه رفع موانع تولید در استان‌ها یا ستاد تسهیل کسب و کار و یا در کارگروه ملی مشکلات آنها بررسی و رفع می‌شود.

جزئیات توسعه اشتغال روستایی با برنامه‌ریزی بسیج
همچنین معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین در مورد طرح‌های بسیج برای اشتغال‌زایی به ویژه در مناطق روستایی اظهار داشت: اولویت قرارگاه جهادی، علمی و قرارگاه اقتصادی مقاومتی، بحث اشتغال است. در قرارگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد فرصت‌های شغلی دنبال می‌شود و ما در بسیج اعتقاد جدی به ایجاد شغل‌های خانگی برای روستائیان و مناطق محروم و همچنین مراقبت از سفره مردم داریم. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمود؛ سفره مردم نباید کوچک شود.
«حسین معروفی» ادامه داد: یک‌سری پروژه‌های کلان مانند آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری، همچنین به مناطق محروم و مناطق آزاد دنبال می‌شود. پروژه‌های بزرگ مانند احداث پتروشیمی یا نیروگاه نیازمند بودجه کلان و زمان‌بر است و در عین حال اشتغال هم ایجاد می‌کند اما پروژه‌هایی که بسیج دنبال می‌کند عمدتا پروژه‌های کوچک و اشتغال‌زا است.
معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفین با بیان اینکه طرح‌های بسیج در مناطق محروم و روستایی با هماهنگی دولت پیگیری می‌شود، افزود: به عنوان مثال پروژه‌های پرورش دام سبک و سنگین، احداث مرغداری، مزرعه پرورش ماهی، زنبورداری، پرورش قارچ و سایر رشته‌های کشاورزی برای اشتغال روستائیان اجرا می‌شود. همچنین صنایع دستی مانند قالی‌بافی، گلیم‌بافی برای ایجاد اشتغال خانگی و روستایی دنبال می‌شود.
او ادامه داد: بسیج هم به متقاضیان تسهیلات می‌دهد، البته تسهیلات با کمک منابع خود مردم و از طریق صندوق‌ قرض‌الحسنه مردمی پرداخت می‌شود که بسیج نقش تسهیل‌گر و راهنما دارد. ضمن اینکه مردم روستاها امسال با نصب پنل‌های خورشیدی از نظر برق خودکفا شده و درآمدی هم برای خانوار ایجاد می‌شود.
گفتنی است، بیش از ۲۸ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در روستاها با راهنمایی و تسهیل‌گری کارشناسان بسیج راه‌اندازی شده و تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان منابع به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال به خود اعضای این صندوق‌ها پرداخت شده است که این صندوق‌ها به هیچ‌وجه دولتی نبوده و با منابع مردمی و برای هدف ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات: مشکلات 700 بنگاه اقتصادی با همت بسیجیان رفع شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 6 =