کد خبر : 313497
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

واریز معوقه مهرماه بازنشستگان با حقوق آبان

واریز معوقه مهرماه بازنشستگان با حقوق آبان

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات ترمیم حقوق بازنشستگان و موظفین این صندوق را تشریح کرد و گفت: معوقه مهرماه بازنشستگان با حقوق آبان واریز می‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «اکبر شیرمحمدی» درباره جزئیات ترمیم حقوق بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری اظهارکرد: در اجرای لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری مصوب هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، با اقدامات انجام شده افزایش مصوب در احکام بازنشستگان و موظفین این صندوق اعمال شده است و حقوق آبان ماه مشترکان این صندوق به همراه معوقه مهرماه واریز می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری گفت: بر اساس بند (۱-۲) ماده واحده قانون مزبور مبلغ مقطوع ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان و موظفین مشمول قانون بودجه ۱۴۰۱ از تاریخ اجرای قانون که ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ است. همچنین به میزان پنج درصد حقوق شهریورماه، برای تعداد یک میلیون و ۵۸۹ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران ذی‌نفع (بازنشستگان قبل از ۰۱/۰۷/۱۴۰۱) اضافه شده است.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری به افزایش ۵۰ درصدی مبلغ کمک هزینه عائله مندی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و افزود: این مبلغ از ۴۰۷ هزار و ۳۸۹ تومان به مبلغ ۶۱۱ هزار و ۸۴ تومان افزایش یافته است؛ تعداد افراد مشمول این کمک هزینه ۹۶۷ هزار و۸۹۰ نفر است. همچنین مبلغ حق اولاد نیز به ازای هر فرزند با افزایش ۱۰۰ درصدی از مبلغ ۱۰۵هزار و ۶۱۹ تومان به مبلغ ۲۱۱هزار و ۲۳۹ تومان بهبود یافته است.

شیرمحمدی یادآور شد: مطابق توضیحات تبصره بند (۱-۲) برای افرادی که پس از اجرای این قانون یعنی پس از تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ بازنشسته شده یا می‌شوند نیز ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگی آنان اضافه می‌شود.
او افزود: با افزایش‌های صورت گرفته، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از مبلغ هفت میلیون و ۹۵۳ هزار و ۵۴۶ تومان در نیمه اول سال ۱۴۰۱، به مبلغ ۹ میلیون و ۲۴۱هزار و ۲۹۸ تومان در مهرماه سال جاری (به طور میانگین ۱۶ ودو دهم درصد) ترمیم یافته که افزایش‌های مربوط به عائله‌مندی و حق اولاد نیز مازاد بر آن خواهد بود.

گفتنی است، بازنشستگان کشوری با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.sabasrm.ir  یک روز پس از پرداخت حقوق آبان ماه می‌توانند نسبت به دریافت فیش حقوقی خود اقدام کنند. لازم به ذکر است، با توجه به عدم بارگذاری اطلاعات افزایش مبلغ عائله‌مندی و اولاد توسط دستگاه‌ها، افزایش حق عائله‌مندی، اولاد و معوقات مهر ماه و آبان ماه همراه با حقوق آذرماه پرداخت می‌شود.

واریز معوقه مهرماه بازنشستگان با حقوق آبان

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − دو =