کد خبر : 313451
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

پروژه مهر و سامان‌دهی نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند نظارت ویژه

پروژه مهر و سامان‌دهی نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند نظارت ویژه

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش بر ارزیابی مستمر فعالیت‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، سید مجتبی هاشمی در نشست مجازی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با تعریف حکمرانی خوب اظهارکرد: حکمرانی خوب، مدیریت منابع یک کشور برای رسیدن به اهداف تعیین شده و ارزش‌های متعالی جامعه است.

وی با بیان برخی ویژگی‎های حکمرانی خوب نظیر شفافیت فرآیندها؛ پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی در قبال فعالیت‌های خود؛ مشارکت فعال مردم در امور اجتماعی و سیاسی و نیز برابری همه افراد در برابر قانون افزود: توسعه و تقویت نظارت قوی و مستمر نقش موثری در استقرار حکم‎رانی خوب در آموزش و پرورش کشور دارد. لذا ارزیابی مستمر فعالیت‎ها و برنامه‎ها باید به صورت فرآیندی و پیوسته مورد توجه معاونت‎ها و مراکز در ستاد بوده و در استان‎ها نیز ادارات ارزیابی عملکرد باید نسبت به این موضوع با دقت اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سلامت اداری، سیاست گذاری، شبکه سازی و آموزش را سه راهبرد جهت ارتقای سلامت اداری دانسته و افزود: در این مسیر فرآیند مصاحبه با بازرسان ماده ۹۲-۹۱ در۵ محور تخصصی در برنامه گردهمایی قطب‎ها برنامه ریزی شده است لذا آمادگی کامل همراه با شناسایی مسائل و مشکلات جهت شرکت در جلسات قطبی که با حضور مدیران کل، روسا،کارشناسان و کارشناس مسولان قطب‎ها از آذرماه با حضور اساتید و مسئولان بخش‎های مختلف وزارت آموزش و پرورش برگزار می‎شود مورد انتظار است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مدل مدیریت عملکرد در آموزش و پرورش از حوزه‎های ستادی تا ادارات کل استان‎ها و مناطق و مدارس، طراحی سامانه جامع نظارت (کهrfp آن تدوین شده است)، آموزش همکاران حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‎ها در راستای کیفیت‌بخشی، جذب و نگه‌داشت نیروهای فعال و توانمند در حوزه کاری، مشارکت در اصلاح آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را تحت عنوان برنامه‎ها و فعالیت‌های این اداره کل تشریح کرد.

وی در ادامه با توجه به فرآیند بازگشایی مدارس افزود: نحوه توزیع کتب درسی، پروژه مهر و سامان‌دهی نیروی انسانی نیاز به نظارت ویژه دارد و روسای ادارات نواقص استان و ستاد را دقیق گزارش و تحلیل کنند.

پروژه مهر و سامان‌دهی نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند نظارت ویژه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 11 =