کد خبر : 313422
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
-

طرح ملی «جهاد کالا» به زودی در کشور اجرایی می‌شود

طرح ملی «جهاد کالا» به زودی در کشور اجرایی می‌شود

طرح ملی «جهاد کالا» با هدف حمایت از کالای ایرانی به زودی در تمامی ۳۱ استان کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، طرح ملی توان خرید با هدف حمایت از کالای ایرانی و با عنوان «جهاد کالا»، دیروز افتتاح شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در این مراسم با اشاره به مزایای طرح گفت: نام این طرح بسیار مقدس است و ما امیدواریم تمامی اهداف آن محقق شود.
سید محمد حسینی ادامه داد: اجرای طرح‌های ملی این‌چنینی به تولیدکنندگان کمک خواهد کرد تا منابع لازم برای تولید را با حذف واسطه‌ها و از محل فروش کالای تولیدی خود به دست بیاورند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
رئیس ‌اتاق اصناف ایران هم در این مراسم به ضرورت تلاش برای حمایت از کالای ایرانی و رونق کسب و کار و هرگونه برنامه اقتصادی درون‌زا و تولیدمحور اشاره کرد و تحقق این اهداف را مستلزم توجه به نقش و کارکرد بی‌نظیر اصناف با گستره سه میلیون واحد صنفی دانست.

وی درخصوص ترویج و توسعه استفاده از کالای ایرانی، اصناف را دارای محوری‌ترین نقش نسبت به سایر سازمان‌ها و نهاده معرفی کرد.
وی درباره آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا بر اصناف نیز گفت: کرونا حدود سه سال است باعث مشکلات بسیار و رکود بازار شده است و به همین نسبت قدرت خرید مردم را کاهش داده است. این طرح جهاد کالا باعث می‌شود مبلغی که از طریق بانک‌ها توزیع می‌شود به حوزه تولید بازگردد و تولید رونق پیدا کند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت جهادی بودن این رویداد است و باید این روند ادامه‌دار باشد تا نتیجه آن مشخص شود.

کارت اعتباری خرید برای متقاضیان
رئیس ‌شورای جهاد کالا در همین رابطه با اشاره به اهداف طرح جهاد کالا گفت: هدف ما از اجرای این طرح، تسهیل در فرآیند خرید لوازم خانگی ایرانی با قیمت مناسب و شرایط اقساط مناسب بود که به لطف خدا امروز این مهم محقق شد.
مهدی کریمی افزود: در این طرح، حذف واسطه‌ها و واریز مستقیم منابع مالی به حساب تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی اولویت مجموعه جهاد کالا بوده تا به این واسطه، مصرف‌کننده نهایی با کمترین هزینه بتواند کالای مورد نیاز خود را تهیه کند. کریمی در ادامه بیان کرد: در این طرح دولت و همچنین بانک‌ها همراهی لازم را داشته‌اند و به زودی در تمامی ۳۲ استان کشور، این طرح اجرایی خواهد شد. طرح جهاد کالا در ابتدای راه است و تا این لحظه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق بانک‌های مختلف تامین منابع شده است. به همت مجموعه جهاد کالا قصد داریم در سال ۱۴۰۲ میزان منابع را به صد هزار میلیارد تومان برسانیم.
سخنگوی وزارت صمت نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه دائمی لوازم خانگی، گفت: متقاضیان می‌توانند برای خرید به نمایشگاه یا مراکز عرضه محصولات ایرانی مراجعه و نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند.
به گفته قالیباف، متقاضی باید با مراجعه به سامانه جهاد کالا به آدرس اینترنتی jahadkala.ir مراجعه و گزینه ثبت طرح ملی را انتخاب و ثبت‌نام کنند بعد از ثبت‌نام، پنج بانک برای پرداخت کارت اعتباری به متقاضی معرفی می‌شوند که فرد می‌تواند با مراجعه به هر یک از بانک‌ها مدارک لازم را بارگذاری و نسبت به خرید اقدام کند.

طرح ملی «جهاد کالا» به زودی در کشور اجرایی می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 6 =