کد خبر : 313365
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
-

ساوت گیت: ایران تیم‌ خوبی است

ساوت گیت: ایران تیم‌ خوبی است

سرمربی تیم ملی انگلیس در نشست خبری پیش از دیدار با ایران با تاکید بر آمادگی تیمش گفت که ایران جزو تیم‌های خوب است و بسیاری از تیم‌های قدرتمند هم نتوانسته‌اند به آنها گل بزنند.

به گزارش عصرقائم، گرت ساوت گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس پیش از دیدار با ایران در نشست خبری درباره بستن بازوبند وان لاو درباره حمایت از همجنسگرایان گفت: چیزی نیست که به صحبت‌های هری اضافه کنم. یک سری صحبت‌ها شده و برخی تیم‌های اروپایی درباره این موضوع صحبت کرده‌اند. موضع ما مشخص است و امیدواریم موضوعات حل شود.

او درباره بازیکنانش در این دیدار گفت: همه بازیکنان حضور دارند. مدیسون هم حضور دارد. برای واکر زود است که بازی کند اما کنار تیم تمرین می‌کند. فکر می‌کنیم با توجه به روحیه خوبش می‌تواند تیم را همراهی کند. نسبت به شیوه بازیکنان برای تمرین ها راضی هستیم. انتقال خوبی برای ما بوده است. چرا که چند روز زودتر که تمرین کردیم، گرما را کنترل کردیم و بعد از ظهر ها هم خوب بود. این تمرین ها برای آمادگی فیزیکی خوب است. آماده هستیم به عنوان یک تیم با همدیگر صحبت کنیم و این کار را در مدت زمان اخیر کردیم. تیم ما تصمیم گرفته است که برای موارد بزرگ و خاص به چنین تمرین‌هایی بپردازد و این هم مورد مهمی است و فکر می‌کنیم برای افراد جوان و سراسر جهان مناسب خواهد بود که افراد را در گروه‌های مختلف همراه کردیم.

ساوت گیت درباره تصاویر این روزها از ایران و صحبت‌هایش درباره این اتفاقات و ژست انگلیسی‌ها درباره این وقایع گفت: احساس نمی‌کنم به اندازه کافی اطلاع ندارم که نقطه نظری را در این باره بگویم. در جایگاهی نیستم در این ارتباط صحبت کنم. بازیکنان ایران و مدیران آن‌ها درک مناسب‌تری دارند. آن‌هادر شرایط سختی هستند اما اطلاعات بهتری دارند تا اینکه درباره این موارد صحبت کنند. اگر از ما خواسته شود که از آن ها حمایت کنیم، می‌توانیم آن را در نظر بگیریم اما تا الان درخواستی نبوده است. امیدواریم روی فوتبال متمرکز باشیم. می‌دانیم که این موقعیت سختی بوده است تا به این مرحله برسیم، با توجه به مواردی که در دوازده ماه گذشته گفته شد که فراتر از حد ما بوده است. برای آمادگی تیم فعالیت می‌کنیم و تیم هیجان زده است. این بهترین و بزرگترین زمان برای آمادگی است. هیچ کس انتظار ندارد که نتیجه تیم تغییری در این زمینه کند آن هم به خاطر وضعیتی که در ایران است.

سپس یک خبرنگار ایرانی خطاب به ساوت گیت درباره پرسش‌های سیاسی صحبت کرد و گفت که ایرانی‌ها هم می‌توانستند درباره شرایط سخت انگلیس در زمستان و حمله به افغانستان بپرسند اما این سوال پرسیده نشد. این سرمربی درباره صحبت‌های کی‌روش مبنی بر اینکه هدف تیمش پیروزی در مسابقه مقابل انگلیس و صعود از گروه است و اینکه او ایران را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: من متوجه هستم که تیم شما چرا نسبت به سوال‌های مطرح شده ناراحت است. شرایط سختی است و از من هم سوال های سیاسی زیادی درباره موضوعات مختلف رسیده می‌شود. هر دو در وضعیت مشابه هستیم و به خوبی درک می‌کنید که در چه موقعیتی هستم. مسئوولیت من این است که در هر شرایط جواب دهم. احترام زیادی برای تیم ایران قائلم. از کیفیت ایران با خبر هستیم. چند بازیکن خوب در تیم های انگلیسی دارند و می دانیم که تحت مربیگری کی‌روش در جام‌جهانی قبلی بازی رقبا سخت ظاهر شدند و این تیم ها را اذیت کردند. برای بازی با ایران اما آماده هستیم. باید حداقل تلاش خود را کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس درباره اینکه انگلستان با تیم‌های تدافعی مشکل داشته و چه رویکردی نسبت به این مساله دارد گفت: چالش ما این است که به طرفداران خودمان خاطره خوبی بدهیم. سفرهای عالی را در بازی های قبلی داشتیم و به این نقطه رسیدیم. به کشور خودمان کمک می‌کنیم که به هدف برسیم. ما در یک رکورد اقتصادی هستیم. زندگی برای ما مشکل بوده است. می‌خواهیم از فوتبال لذت ببرند و با ما همراه باشند و خوشی و شادی را برای‌شان ببریم. تیم ما تا حدی خلاق بوده و توانسته چالش ها را کنار بزند. باید صبور باشید و بدانید که احساس ناامیدی و یاس نمی‌کنیم و زمان می‌برد گل بزنیم. خیلی تیم‌های محکم هم نتوانستند به ایران گل بزنند.

ساوت گیت در واکنش به اینکه ایران را به عنوان اولین رقیب چطور می‌بییند؟ آیا رقیب خوبی است یا چالش سختی خواهد بود؟ گفت: ما کیفیت تیم مقابل را به رسمیت می‌شناسیم. از نقطه نظر رتبه‌بندی جهانی ایران جزو تیم‌های خوب است و گروه ما مشکل است. این خوشبینی وجود دارد در بازی‌های اول همیشه مشکل بالا و حاشیه‌ها پایین است و همه بازی‌های ما سخت است. همه می‌خواهند بازی اول را ببرند. هدف ما صعود از گروه است.

وی درباره شناخت زیاد کی‌روش از فوتبال انگلیس و عملکرد تحسین برانگیز ایران با این مربی و اینکه جنگ تاکتیکی را می برد یا می‌بازد؟ گفت: اطلاع داریم که کارلوس چطور با منچستر و رئال عمل کرد. آماده این دیدار خواهیم بود. با اینکه وقت زیادی نداشتیم. از الان می‌بینید که تاثیر این مساله روی سازمان‌دهی امور چه بوده است. احساس آمادگی خوبی داریم. لازم است که فردا نتیجه مناسبی را تحویل دهیم.

او درباره شناختش از بازیکنان ایران نیز گفت: دو مهاجم ایران را می شناسیم که در اروپا بازی می‌کنند. طارمی و جهانبخش را می‌شناسیم. یک سری بازیکنان خوب در این تیم هستند. برخی از آن‌ها در رقابت‌های اروپایی هم بازی کردند. می‌دانیم مشکل ما چیست و به بهترین شکل آماده شویم. بازی‌های قبلی را دیدیم و باید ببینیم چطور می ‌شود. به وین هم رفتیم و بازی ایران و سنگال را از نزدیک دیدیم. بازی‌های دیگر را هم دیدیم. نمی‌توانیم بازی دیگری ببینیم که آماده شویم. تا حدی که می‌توانستیم برای مسابقه فردا آماده شدیم.

سرمربی تیم ملی انگلیس درباره اینکه همیشه بازیکنان از یک لیگ فشرده با خستگی به جام جهانی می‌آمدند اما الان سرحال تر هستند و شنیده شده تیمش تمرین پنالتی هم کرده است و گفته می شود که هری کین هم پنالتی گیر خوبی است و آیا طارمی و هر کین در جنگ پنالتی گیرها هستند یا خیر؟ گفت: در ارتباط با آمادگی‌های فیزیکی تیم، هرگز موافق نبودم که در آخر فصل بازی کردن مشکلی دارد. فقط بهانه بود. در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ هم مشکلی نداشتیم. نقطه کلیدی این است که تیم را آماده کنیم و فکر می‌کنم سطح خوبی را فراهم می‌کنیم و فقط پنج روز فرصت داشتیم. در ریتم فیزیکی خوبی هستیم و به همین خاطر چالش‌ها مشابه است. به تمرین پنالتی می‌پردازیم. هری قبل از هر بازی تمرین پنالتی می‌کند و قبل از بازی‌ها همیشه پنالتی می‌زنیم. شاید ببینیم فردا چه اتفاقی می‌افتد. مطمئنم که هری کین و طارمی آماده این مساله خواهند بود.

او در پایان گفت: اولین چیزی که برای مربی تیم مهم است این است که تیم ببرد. بعد هم می‌خواهید فوتبالی بازی کنید که مردم را به هیجان بیاورد و بازیکنان از بازی کردن لذت ببرند. می‌توانید فلسفه خود را قوی‌تر کنید و کیفیت بازیکنان هم مشخص می‌کند بهترین روش چیست. در نهایت مربی بایستی با منابعی که دارد بهترین استفاده را کند که فوتبال بازی کند. همیشه سعی می‌کنیم توازن را به دست بیاوریم و البته و بازیکنان داشته باشیم که بتوانند خودشان را اظهار کنند. در شش سالی که بازی کردیم سعی کردیم این کار را برای کشور کنیم. این یک زمینه‌ای هست که فقط وقتی پیش می‌رویم به زبان فوتبال جواب می‌دهیم.

 ساوت گیت: ایران تیم‌ خوبی است/ خیلی‌ از تیم‌ها نتوانسته‌اند به آنها گل بزنند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =