کد خبر : 313304
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
-

کاهش ۱۹۰ میلیاردی اعتبارات استانی در حوزه راهداری

کاهش ۱۹۰ میلیاردی اعتبارات استانی در حوزه راهداری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با اشاره به خرابی بالای بیش از ۴۰ درصداز راه‌های اصلی مازندران، گفت: در حالی اعتبارات استانی در سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان بود که بخش اعظم آن به راه‌های روستایی اختصاص یافت که امسال این رقم به ۳۶۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گزارش عصرقائم، حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در نشست خبری امروز بمناسبت ۲۹ آبان مصادف با روز یادمان قربانیان حوادث رانندگی، اظهار کرد: رسالت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دو بخش حمل‌ونقل شامل باربری و مسافربری و بخش راهداری تقسیم می‌شود.

وی افزود: در حوزه راهداری رسالت ما نگهداری است و ایمنی راه، روکش راه، تجهیزات بر عهده ما است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد حمل و نقل در کشور زمینی انجام می‌گیرد و لذا سه دستگاه متولی آن هستند.

این مسئول ادامه داد: بخش ساخت راه‌های کشور به دو مجموعه راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه واگذار شده است و در ادامه به راهداری تحویل داده می‌شود.

جهانیان بیان کرد: در این فرآیند بخشی از راه به پایان می‌رسد و ما تحویل می‌گیریم و بخشی بدلیل زمان‌بر شدن پروژه به طور موقت تحویل می‌گیریم.

وی با اشاره به ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در مازندران، عنوان کرد: ۷۸۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی ما در مازندران است و نشان می‌دهد سهم بسزایی در کل راه استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، گفت: اعتبارات فراوانی برای راه‌های روستایی لازم است و همین راه‌های روستایی بار ترافیکی فراوانی را بر دوش می‌کشند.

این مسئول افزود: ارزش کل راه‌های مازندران ۴۲ هزار میلیارد تومان است که با احتساب ۵ درصدی نگهداری راه‌ها نیاز به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

جهانیان اعلام کرد: امروز به دلیل کمبود اعتبارات در حال تعریض برخی جاده‌ها هستیم تا از دغدغه های مردمی و آمار تصادفات رانندگی بکاهیم.

وی تاکید کرد: در حالی اعتبارات استانی در سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان بود که بخش اعظم آن به راه‌های روستایی اختصاص یافت که امسال این رقم به ۳۶۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، مطرح کرد: در حوزه اعتبارات ملی ۳۰ درصد رشد داشتیم که این رقم ۷۰۰ میلیارد تومان مصوب ملی است.

این مسئول ادامه داد: راه‌های شریانی سطح استان در قالب روسازی راه توسط دستگاه‌های آنالیز انجام شده است که نشان می‌دهد که ۳۹ درصد جاده‌های مازندران دارای خرابی بالا و ۱۳ درصد دارای خرابی متوسط هستند.

جهانیان اشاره کرد: در حوزه راه‌های روستایی نیز ۳۱ درصد دارای خرابی بالا و ۴۴ درصد دارای خرابی متوسط هستند.

وی بیان کرد: ما دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناسب سازی و روکش راه‌های اصلی و فرعی ما در مازندران نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ۲۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار به طول هزار و ۱۷۰ کیلومتر در مازندران فاقد آسفالت هستند که نیاز به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این مسئول افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۸ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۱۳۵ کیلومتر از راه روستایی را آسفالت کردیم.

جهانیان گفت: اعتبارات ما کم است و لذا بخش مشارکت را پررنگ کردیم و در این راستا ۵۰ کیلومتر در سطح استان را از محل مشارکت بدنبال آسفالت و ارتقا دادیم.

وی عنوان کرد: داده‌های راه را باید از مرکز مدیریت راه‌ها اخذ شود و در این راستانه با استقرار دوربین در محورهای مواصلاتی، داده‌ها کسب و منتشر می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۱۵ میلیون تردد در مازندران داشتیم که از این حیث در کشور پس از تهران در رتبه دوم قرار داریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران گفت: متولی سامانه ثبت تخلف اداره راهداری و بهره‌بردار پلیس راه است که امسال ۳۴ دوربین به ۱۰۲ دوربین قبلی اضافه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: ۴۵ دوربین نظارت تصویری در استان جهت مدیریت راه‌های استان نصب شده است و بنا است ۶ دوربین دیگر در حال نصب و ۱۰ دوربین دیگر در حال جانمایی برای نصب است.

جهانیان اعلام کرد: در حوزه حمل‌ونقل استان نخستین برنامه ما ساماندهی پایانه بار در بندر نوشهر بود چراکه انجام امور به صورت دستی نظارت را دچار اختلال می‌کرد که این روند اصلاح شد.

وی افزود: برنامه دوم ساماندهی حمل‌ونقل در نکا بود که با توجه به استقرار کارخانجات بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران اشاره کرد: برنامه سوم جلوگیری از اضافه تناژ در حمل‌ونقل است که باید این نظارت و کنترل از مبدا صورت گیرد.

این مسئول افزود: در بحث نوسازی ناوگان نیز میانگین عمر ما در اتوبوس ۱۵ سال و باری ما ۲۵ سال است که امسال یک ظرفیت قانونی در بودجه پیش بینی شده است.

جهانیان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ میلیون تن جابجایی کالا و ۳ میلیون جابجایی مسافر در مازندران داشتیم.

وی، عامل انسانی را مهم‌ترین عامل سوانح در جاده‌های مازندران برشمرد و عنوان کرد: عوامل انسانی سهمی بیش از ۵۰ درصدی را دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران اذعان کرد: در حال حاضر ۲۱۹ نقطه حادثه خیز در مازندران شناسایی شد که ۱۴۲ نقطه رفع و ۵۱ نقطه جزو نقاط حادثه خیز در کشور شناخته شد که ۳۱ نقطه آن رفع شده است.

این مسئول افزود: ۱۳ پروژه دوربرگردان در استان جهت کاهش تصادفات در دست اجرا است.

کاهش 190 میلیاردی اعتبارات استانی در حوزه راهداری/مشکلات ۱۴۲ نقطه حادثه‌خیز رفع شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − چهارده =