کد خبر : 313378
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
-

تاکید فؤاد حسین بر عدم استفاده از اراضی عراق برای تهدید کشورهای همجوار

تاکید فؤاد حسین بر عدم استفاده از اراضی عراق برای تهدید کشورهای همجوار

وزیر خارجه عراق بر عدم استفاده از اراضی کشورش به عنوان مقر یا گذرگاهی برای تهدید کشورهای همجوار تأکید کرد.

به گزارش عصرقائم، براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، حسین در دیدار با هیئتی از امریکا بر اهمیت روی آوردن به گفت وگو و پایداری آن برای مقابله با چالش ها به ویژه امنیتی در راستای حفظ حاکمیت عراق و تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

در این هیئت باربرا لیو، معاون امور خاور نزدیک وزیر خارجه امریکا، کولین کال، معاون وزیر دفاع امریکا، برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید امور خاورمیانه و شمال افریقا و شماری دیگر از مقامات امریکایی حضور داشتند.

به گزارش میدل ایست، دو طرف در این دیدار که در حاشیه کنفرانس گفت وگوی بحرین برگزار شد، بر اهمیت تقویت روابط بین عراق و امریکا و توسعه آن تاکید و پایبندی متقابل به توافقنامه چارچوب استراتژیک بین دو کشور و منافع مشترک در حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت عراق را بررسی کردند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که عراق به سوی رابطه با همه کشورها به خصوص کشورهای عضو شورای همکاری و برقراری روابط متوازن مبتنی بر تحقق منافع مشترک، حفظ حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی در حرکت است.

وی افزود دیدارها و سفرهای متقابلی وجود دارد و دستور دعوت برای حضور در کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت که در امان برگزار می شود، صادر شده است.

از سویی دیگر هیئت امریکایی بر اهتمام امریکا برای همکاری با دولت و ملت عراق در افزایش فرصت های اقتصادی و تقویت استقلال عراق در زمینه انرژی و حل بحران آب و هوایی، تاکید کردند.

آنها بر پایبندی دولت امریکا به حمایت از عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش و شکست آن نیز تاکید کردند.

تاکید فؤاد حسین بر عدم استفاده از اراضی عراق برای تهدید کشورهای همجوار

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 9 =