کد خبر : 313255
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
-

نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور برگزار شد

نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور برگزار شد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حل مشکلات معیشتی مردم را اولویت کار دولت دانست و گفت: برخی خواص که باید امروز وارد صحنه شوند و نسبت به مسائل روشنگری کنند به‌خاطر پست و جایگاه سیاسی از حرف زدن و روشنگری کردن ممانعت می‌کنند تا مبادا به منافع و جایگاهشان در آینده لطمه وارد شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یکصد و نهمین نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور که امروز (پنج‌شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان برای ناآرام کردن جامعه در اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: به‌حمدالله تلاش دشمنان در ایجاد ناامنی و اغوای افکار عمومی با شکست مواجه شده است و همانطوری که مشاهده می‌کنیم حرکت جامعه رو به پیشرفت و رسیدن به آرامش روزافزون است.

رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس میدان‌داران اصلی اغتشاشات اخیر

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس میدان‌داران اصلی اغتشاشات اخیر هستند، افزود: عربستان سعودی هزینه مالی این فتنه را می‌دهد و انگلیس و آمریکا با انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و اغوای افکار عمومی به دنبال اهداف شوم خود هستند که البته با هوشیاری مردم و نیروهای مسلح تیرشان به سنگ خورده و با شکست مواجه شده‌اند.

سردار کارگر با اشاره به شکست جبهه کفر و نفاق در اغتشاشات اخیر، گفت: دشمنان برای ایجاد ایران ناامن برنامه‌ریزی بلندمدت و مرحله به مرحله‌ای را طرح‌ریزی کرده بودند تا با اعلام فراخوان‌های زمان‌بندی شده، هر چند وقت یکبار امنیت کشور را مخدوش کنند و در آخر نیز وارد فاز خرابکاری، ترور و کشتار مردم شوند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: اینکه امروز مشاهده می‌کنیم دشمن به سرعت وارد فاز نهایی پروژه ناامنی کشور شده و در این راستا دست به ترورهای کور، کشتار مردم مظلوم و فرزندان و کودکان بی پناه‌مان می‌زند بیانگر این است که نتوانسته نقشه شوم و پلکانی خود را پیاده و اقشار مختلف مردم را از نظام و انقلاب اسلامی جدا کند؛ از اینرو با سرعت به سمت فاز نهایی و خرابکاری و کشتار مردم روی آورده است که این جریان نیز با قدرت و توان نیروهای امنیتی و انتظامی کشور قطعا خاتمه می‌یابد.

باید قدردان نیروهای مسلح و حافظان امنیت مردم باشیم

سردار کارگر با اشاره به اینکه باید قدردان نیروهای مسلح و حافظان امنیت مردم باشیم، تصریح کرد: فرماندهی انتظامی کشور و بسیج مردمی امروز نقش بسیار مهمی را در مقابله با دشمنان و ناامن کنندگان جامعه ایفا کردند که این جای تشکر و قدردانی دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه، کشتن فرزندان و مردم بی‌دفاع و آتش زدن حوزه و مساجد هنر نیست، تصریح کرد: دشمن با همکاری و متحد کردن اپوزیسیون تلاش‌های فزاینده‌ای را در ایجاد ناامنی در کشور، اعتصاب کسبه، تعطیلی دانشگاه‌ها، تعطیلی بازار، اخلال در سیستم آموزشی و خدماتی، انجام می‌دهد که در هیچ یک از این برنامه‌ها توفیقی به‌دست نیاورده؛ اگرچه تعدادی محدود، استاد دانشگاه و رئیس دانشگاه مغرض و بی‌تعهد در آتش دشمن دمیدند اما موفقیتی برایشان حاصل نشد و دشمنان چهره واقعی خود را در خرابکاری‌های اخیر نشان دادند.

سردار کارگر با بیان اینکه کشور به واسطه تحریم‌های چندین ساله با مشکلاتی به‌ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم مواجه است، گفت: ما باید برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش و ممارست شبانه‌روزی انجام دهیم و جلوی سرعت افزایش قیمت‌ها را بگیریم، دولت باید در حوزه رفع مشکلات اولویت‌بندی صورت دهد و افراد توانمند را در این عرصه به‌ویژه در بخش اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم به کارگیری کند چراکه این وادی، عرصه آزمون و خطا نیست.

بهره‌گیری از «جهاد تبیین» مهمترین راهکار مقابله با جنگ‌نرم

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تاکید بر اینکه امروز یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با مولفه‌های جنگ‌نرم بهره‌گیری از جهاد تبیین است، گفت: روشنگری و جهاد تبیین امروز یک تکلیف همگانی است و ما باید در این عرصه تا پای جان حرکت کنیم چراکه جهاد عرصه جان دادن برای رسیدن به اهداف والا و ارزشمند است.

سردار کارگر افزود: باید به مردم به‌ویژه نسل جوان بگوییم که از کجا به این مرحله از پیشرفت و شکوفایی رسیده‌ایم؛ کشوری که روزی سیم‌خاردار وارد می‌کرد امروز موشک، پهپاد و جنگنده می‌سازد.

با ایجاد تریبون‌های آزاد گره‌های ذهنی جوانان را باز کنیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مهمترین فعالیت امروز در مسیر تحقق جهاد تبیین را پاسخگویی به سوالات ذهنی نوجوانان و جوانان جامعه دانست، و با بیان اینکه، ما باید در این عرصه کرسی‌های آزاداندیشی را با قوت بیشتری برگزار کنیم و وارد دانشگاه‌ها و گعده‌های دانشجویی و دانش‌آموزی شویم، گفت: باید با ایجاد تریبون‌های آزاد و محافل بحث و گفت‌وگو گره‌های ذهنی جوانان را باز کنیم؛ ما باید جذب حداکثری داشته باشیم و حتی برای فرد به فرد جامعه در این عرصه وقت بگذاریم تا این افراد توجیه و آگاه شوند، همانطوری که در اوایل انقلاب در سال ۱۳۵۸ جلوی دانشگاه‌ها محافل بحث و تبادل نظر رایج بود و افراد در این محافل توجیه می‌شدند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در پرتو انقلاب اسلامی باید دسترسی به مسئولین نظام اسلامی آسان باشد؛ اگرچه امروز شخص رئیس جمهور محترم تمامی وقت خود را برای مردم و خدمت به مردم صرف می‌کند. اما متاسفانه از سوی برخی از مسئولان شاهد کم توجهی نسبت به تشکل‌های مردم نهاد هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز باید بستری برای ارتباط نهادهای مردمی با دولت فراهم شود که این امر مهم آثار و نتایج مطلوبی را برای مجموعه کشور در پی خواهد داشت.

وی افزود: تشکل‌ها، اصناف، احزاب و همه اقشار جامعه، کشور و ایران را دوست دارند؛ اگرچه این افراد قطعا انتقاداتی هم نسبت به برخی مسائل دارند که باید از طریق ارتباط با مسئولان این انتقادات و پیشنهادات شنیده شود.

سردار کارگر با بیان اینکه، امروز بخشی از جهاد تبیین این است که وزرا و افراد دولتی بیایند و در خصوص فعالیت‌های بلند مدت و کوتاه مدتی که انجام داده‌اند برای مردم توضیح داده و روشنگری کنند، ادامه داد: دولت محترم یکسری کارها را شروع کرده که ممکن است در بلند مدت جواب دهد، اما باید مردم نسبت به مسائل، روندها، کارکردها و نتایج حاصل از آن توجیه شوند. مردم باید بدانند که دولت در خصوص مهار کرونا چه اقداماتی کرده و یا در حوزه ساخت مسکن و اقدامات عمرانی چه برنامه‌هایی را در حال اجرا دارد.

فرهنگ عذرخواهی مسئولان از مردم مورد توجه قرار گیرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد اجرای فرهنگ عذرخواهی است، متاسفانه این فرهنگ در کشور ما آن‌گونه که انتظار می‌رود وجود ندارد و باید در این عرصه کار فرهنگی صورت گیرد که فرد در صورت خطا، اشتباهش را بپذیرد و از افراد متضرر شده عذرخواهی کند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه امروز راهیان نور بستر مناسبی برای جهاد تبیین است، افزود: راهیان نور فرصت مناسبی است که در آن باید مسائل، پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی عنوان شود؛ البته امروز مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی کشور در این رابطه بیش از سایر نهادها و دستگاه‌ها است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از راویان دارای سواد رسانه‌ای در اردوهای راهیان نور عنوان کرد: در حوزه راهیان نور باید از حصار جناح بندی‌ها، اصولگرا و اصلاح طلب و … خارج شویم و از کلیت دستاوردهای نظامی اسلامی در طول این چهار دهه دفاع کنیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با انتقاد از برخی خواص که در بحران‌ها و فتنه‌ها سکوت اختیار می‌کنند و موضع بی‌طرفی می‌گیرند، آنان را منفعت‌طلب و وسط‌باز دانست و گفت: برخی خواص که باید امروز وارد صحنه شوند و نسبت به مسائل روشنگری کنند به‌خاطر پست و جایگاه سیاسی از حرف زدن و روشنگری کردن ممانعت می‌کنند تا مبادا به منافع و جایگاهشان در اینده لطمه وارد شود این افراد فقط به دنبال امتیازگیری و منافع خود بوده و هرگز دلسوز مردم و نطام نبوده‌اند.

نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور برگزار شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =