کد خبر : 313229
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
-

بالاخره تخصیص ارز نیمایی دارو در ۲۴ تا ۴۸ ساعت، عملیاتی شد

بالاخره تخصیص ارز نیمایی دارو در ۲۴ تا ۴۸ ساعت، عملیاتی شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت رفع کمبودهای دارویی و واردات تا زمان اشباع بازار، همچنین گفت: بالاخره در تعامل با بانک مرکزی، تخصیص ارز نیمایی دارو و مواد جانبی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت عملیاتی شد.

به گزارش عصرقائم، دکتر پیکان‌پور درباره اقدامات انجام شده در جهت رفع کمبودهای دارویی، گفت: اقدامات در حوزه اداره کل دارو با تاکید روی رفع کمبود و ارتقاء کیفیت دنبال می‌شود.

وی گفت: تا آخر آذرماه تمرکز جدی روی رفع کمبودهای دارویی بازار خواهد بود. همچنین بالاخره در تعامل با بانک مرکزی، تخصیص ارز نیمایی دارو و مواد جانبی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت عملیاتی شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو به موضوع بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بدهی‌های معوق سازمان تامین اجتماعی که معمولا تا هشت ماه و جمعا به ۵.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسید، پس از اجرای طرح دارویار به سه ماه کاهش یافته و اکنون ۳.۳ همت (هزار میلیارد تومان) است.

پیکان‌پور تاکید کرد: سازمان غذا و دارو مکلف به آن شده که در کنار نظارت بر تعهدات تامین شرکت‌ها از مسیر تولید داخل، تا زمان اشباع بازار و رفع نیاز بیماران، سایر ظرفیت‌ها را نیز فعال کند.

وی گفت: در زمان بروز کمبود برای رفع خلاء بازار، تامین باید گاها ۵ تا ۶ برابر افزایش یابد. به عنوان مثال در مهرماه تولید سوسپانسیون بروفن حدودا ۳۰۰ هزار عدد بود که در حال حاضر به ۲.۵ میلیون عدد رسیده است.

بالاخره تخصیص ارز نیمایی دارو در ۲۴ تا ۴۸ ساعت، عملیاتی شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 4 =